• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

افت سرعت تولید در ایران؛ رشد اقتصادی ۱۴۰۱ پایین تر از سال قبل

  • کد خبر : 105379
  • 27 اردیبهشت 1402 - 10:00
افت سرعت تولید در ایران؛ رشد اقتصادی ۱۴۰۱ پایین تر از سال قبل
یاز اکو - رشد اقتصادی ایران به 4 درصد رسیده است. ضمن اینکه این رشد با هدف 8 درصدی بانک مرکزی فاصله دارد، 0.4 واحد درصد نیز از رشد اقتصادی سال قبل پایین‌تر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اکوایران، معاون اجرایی رئیس جمهور به تازگی اعلام کرد که رشد اقتصادی در سال گذشته برابر با ۴ درصد بوده است. بررسی‌ها‌ی آماری رشد اقتصادی کشور در سال‌های گذشته نشان می‌دهد سرعت تولید در ایران پایین‌تر از سال قبل بوده است.

پایین آمدن رشد اقتصادی کشور در سال گذشته

محسن منصوری، معاون اجرایی ریاست‌جمهوری امروز در همایش دستگاه‌های اجرایی در حوزه برق اعلام کرد: «ما در حوزه رشد اقتصادی، رشد ۴ درصد را به ثبت رساندیم‌ که اتفاق مهمی است و اگرچه با هدف‌گذاری ۸ درصدی قانون برنامه فاصله داریم، اما تلاش خود را برای این حوزه به کار بستیم.»

بررسی های آماری از رشد اقتصادی کشور در سال‌های گذشته نشان می‌دهد رشد تولید به قیمت‌های ثابت در کل کشور حدوداً ۰٫۴ واحد درصد پایین تر آمده است. در سال ۱۴۰۰ این رقم برابر با ۴٫۴ درصد به ثبت رسیده بود.

عبور کیک اقتصاد از مرز ۲ هزار همت

در سال گذشته حجم اقتصاد ایران برابر با هزار و ۴۵۷ همت بوده است. با رشد اقتصادی ۴ درصدی در سال گذشته این رقم به ۲ هزار و ۴۰ همت رسیده و از سطح ۲ هزار همت بالاتر رفته است.

بررسی‌های ۹ ماه پیش از این نشان می‌داد در بخش نفت و صنایع، رشد تولید بیشتر از سال قبل شده اما در بخش خدمات این سرعت کمتر از سال قبل شده است.

رشد اقتصادی

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});