• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
4

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

  • کد خبر : 105700
  • 30 اردیبهشت 1402 - 14:51
تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه
یازاکو - ایالات متحده با هماهنگی کشورهای G7 و سایر شرکای بین المللی، زنجیره تامین نظامی و صنعتی و درآمدهای انرژی روسیه را با تحریم های جدید هدف قرار داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی خبر، ایالات متحده آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای تعهدات انجام شده در اجلاس سران G7، تحریم های جهانی و سایر اقدامات محدودکننده اقتصادی برای کاهش بیشتر ظرفیت روسیه برای مبارزه با اوکراین تقویت شده است.

در این بیانیه آمده است: ۲۲ فرد و ۱۰۴ موسسه بخش درآمد و خدمات مالی تحریم شدند.

در این بیانیه آمده است که صادرات، فروش یا عرضه خدمات معماری یا مهندسی به هر شخص در روسیه توسط یک فرد آمریکایی از ایالات متحده آمریکا یا هر کجا که در آن واقع شده باشد ممنوع است و ممنوعیت مذکور از ۱۸ ژوئن اجرایی خواهد شد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در این بیانیه تاکید کرد: از آغاز جنگ “غیرقانونی و بلاعوض” روسیه، آنها از اوکراین حمایت کرده و بر کاهش توانایی روسیه برای انجام تهاجم متمرکز شده اند.

یلن گفت: تلاش های جمعی روسیه را از منابع اولیه مورد نیاز برای ارتش خود محروم کرد و تامین مالی جنگ توسط کرملین را محدود می کند.

علاوه بر این، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بیش از ۲۰۰ نفر، در محدوده تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

اعلام شد که تحریم‌ها بخش‌های دفاعی، مواد مرتبط، فناوری، فلزات و معادن روسیه را هدف قرار می‌دهد و شامل تحریم‌هایی علیه موسسات و افراد درگیر در افزایش تولید و ظرفیت انرژی آینده روسیه می‌شود.

در این بیانیه تاکید شده است که ایالات متحده صرف نظر از اینکه چقدر طول بکشد در کنار اوکراین خواهد بود.

از سوی دیگر آمریکا محدودیت‌های جدیدی بر صادرات کالاهای مصرفی مختلف به روسیه اعمال کرد و ۷۱ شرکت را در لیست سیاه قرار داد تا دسترسی به فناوری ایالات متحده را دشوارتر کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});