• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
9

رژه خودروهای کلاسیک برای پاسداشت میراث فرهنگی تبریز

  • کد خبر : 105842
  • 31 اردیبهشت 1402 - 15:00
رژه خودروهای کلاسیک برای پاسداشت میراث فرهنگی تبریز
یاز اکو - همزمان با هفته میراث فرهنگی تعدادی از خودروهای کلاسیک و قدیمی با هدف گرامیداشت این هفته و پاسداشت هفته میراث فرهنگی و بناهای تاریخی در تبریز رژه نمادین برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، این مراسم با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی از مقابل مجموعه لاله پارک آغاز و در محوطه تاریخی مسجد کبود تبریز به پایان رسید.

خودروهای شرکت کننده پس از آغاز مسیر و انجام رژه در سطح شهر در محوطه مسجد کبود تبریز نیز برای بازدید علاقه‌مندان مستقر شدند که در آن حدود ۴۰ دستگاه فولکس واگن به عنوان بیشترین تعداد خودرو و سایر خودروهای قدیمی شرکت کردند.

معاون میراث‌ فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صناعی دستی و گردشگری آذربایجان با اشاره به اینکه این برنامه یکی از مجموعه های برنامه های هفته میراث فرهنگی است، هدف اصلی از برگزاری این رژه را تبیین اهمیت بزرگداشت بناها و مجموعه های تاریخی عنوان کرد.

وحید نواداد از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های اصلی موزه داری و نگهداری انواع ملزومات از جمله خودروهای کلاسیک یاد کرد و گفت: توسعه و ارتقای کیفیت موزه‌ها اولویت مهم میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی است که در این زمینه همکاری بخش خصوصی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: حرکت به سمت توسعه هویت‌ مند در کنار توسعه پایدار یک قدم بسیار بزرگی است که در این راستا موزه ها و ابنیه های تاریخی نقش محوری دارند.

نواداد از فعالیت تعداد ۴۰ موزه در سطح آذربایجان شرقی خبر داد که مدیریت برخی‌ها در دست میراث فرهنگی و مدیریت بعضی‌ها هم در دست مجموعه‌داران و بخش خصوصی است.

به گفته وی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سالجاری ارتقای کیفیت موزه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});