• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
6

احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی توسط خیران

  • کد خبر : 107278
  • 15 خرداد 1402 - 10:30
احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی توسط خیران
یاز اکو - عملیات اجرایی پروژه احداث 100 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی توسط خیران مرکز جهادی نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران با همکاری بنیاد ایفا با اعتبار 50 میلیارد تومان آغاز شده و تا شهریور ماه امسال، این واحدها به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالله اصغری مسئول عمران و اشتغال مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران اظهار کرد: جهادگران این قرارگاه از ابتدای زلزله خوی به کمک زلزله زدگان شتافتند و در ادامه با همکاری و همت بنیاد ایفا(بنیاد حمایت از توسعه پایدار مناطق محروم) ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر افراد نیازمند را آغاز کردند. این پروژه از ۱۷ فروردین آغاز شده و شهریور امسال به انجام و پایان می رسد.

وی افزود: قرارگاه مشترک شامل مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران و بنیاد ایفا برای تعمیر و بازسازی هر واحد مسکونی، مبلغ ۳۰ میلیون تومان اختصاص داده اند. کل هزینه ساخت نیز بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است که توسط قرارگاه مشترک، خیرین و نهادهای خدمات رسان تأمین می شود.

اصغری با بیان اینکه مرمت و بازسازی ۱۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله و احیاء و ایجاد ۱۰۰ شغل از دیگر برنامه های جهادگران در خوی می باشد، خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه اخیر در روند ساخت و ساز برای ۱۳۰ نفر از بومیان منطقه به صورت مستقیم شغل ایجاد کردیم.

مسئول عمران و اشتغال این مرکز و قرارگاه همچنین گفت: جهادگران مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران از زمان زلزله کار ارزیابی را آغاز کردند و خدمات مختلفی نیز از جمله اهدای بخاری و کانکس به زلزله زدگان به صورت موقت داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال، اولویت ما احیا و تقویت مشاغل آسیب دیده است، ادامه داد: در فاز بعدی برای افرادی که شغل ندارند و نیازمند هستند، در زمینه میوه خشک کنی، قالی بافی، عصاره گیری و خشک کردن گیاهان دارویی و عرقیات و تبدیل اینها به یک تعاونی اشتغال ایجاد می کنیم.

اصغری بیان داشت: جهادگران ما در حوزه اشتغال تا ۲ یا ۳ سال بعد نیز در منطقه هستند و از شغل های ایجاد شده حمایت می کنند و مشاوره می دهند تا این شغل ها پایدار شوند.

مسئول عمران و اشتغال این مرکز و قرارگاه بیان کرد: در نشستی با حضور هادی جهانگیری مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران، مهدی رفیعی مسئول مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور، سارا شاهرخی مسئول بنیاد ایفا و سوگل رسولی نماینده بنیاد ایفا در پروژه سازندگی خوی بر ضرورت تسریع در انجام این پروژه و هم‌افزایی دستگاه های مسئول در این راستا تأکید شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107278

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});