• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
رییس اتاق بازرگانی تبریز/

۴ سال سخت، اما با گام های رو به جلوی اتاق بازرگانی تبریز 

  • کد خبر : 97518
  • 14 اسفند 1401 - 18:51
۴ سال سخت، اما با گام های رو به جلوی اتاق بازرگانی تبریز 
یاز اکو- رئیس اتاق بازرگانی تبریز و عضو ائتلاف  "اتاقی برای همه ۱۴۰۵" با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در کشور تاکید کرد: وظیفه ما حفظ سنگر تولید و صادرات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، یونس ژائله ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات هتل کایا برگزار شد، با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر، با مشکلات عدیده ای از قبیل تورم و گرانی و تواما رکود، تحریم و افزایش شدید قیمت دلار مواجه بودیم،گفت: علیرغم تمام این سختی ها، ما در اتاق بازرگانی تبریز توانستیم با همدلی، مانع از تعطیلی بسیاری از واحدها شده و بروز رکود در حوزه صنعت شویم، به طوری که در حال حاضر حتی با کمبود نیروی انسانی در  واحدهای تولیدی مواجه هستیم و تمام سطح شهر پر است از آگهی دعوت به کار.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ و حمایت از واحدهای صنعتی موجود گفت: اولویت ما در وهله نخست، سرپا نگه داشتن واحدهای فعلی و ایجاد شرایط بهتر برای فعالیت آنها به منظور جلوگیری از بیکار شدن کارکنان مجموعه های فعال است و در مرحله بعدی راه‌اندازی و حمایت از تولیدی های جدید. 

ژائله با تاکید بر اینکه سال‌های پرتنشی پیش روی اقتصاد کشور قرار دارد، گفت: به دلیل افزایش شدید قیمت ها از جمله مواد اولیه و مواد غذایی، معیشت مردم با مشکل اساسی مواجه شده است و وظیفه ما این است سنگر صادرات را ترک نکنیم. ما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و هر آنچه داریم را در طبق اخلاص قرار دهیم تا اقتصاد آذربایجان روز به روز شکوفا تر شود.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی تبریز طی چهار سال گذشته از نظر فعالیت، دوران طلایی و کم نظیری داشته است، افزود:  تنها کافیست تا کارنامه  این سال‌ها را بررسی کنیم و ببینیم چهار سال قبل کجا بودیم و اکنون به کجا رسیده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در تشریح اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر گفت: توقف خروج سرمایه از استان، راه اندازی دفتر بناب و شعبه جلفا، تنها بخش کوچکی از اقدامات صورت گرفته طی این چهار سال هستند. همانطور که می‌دانید، اتاق بازرگانی وظیفه ایجاد کارخانه و مجموعه تجاری را بر عهده ندارد،  بلکه ما باید به بسترسازی برای تسهیل فعالیت واحدهای‌ صنعتی کمک کنیم و خوشبختانه گزارش‌های ارائه‌شده طی سال‌های اخیر نشان می دهد که تلاش های ما بی‌نتیجه نمانده است و روند رو به رشدی در حوزه صنعت،  معدن، تجارت و کشاورزی در استان به وجود آمده است.

وی با اشاره به افزایش پروژه های در دست اقدام در شرایط رکودی کشور ادامه داد: در حال حاضر پروژه های بی نظیری در استان در دست اجرا است که امیدواریم طی سال‌های آینده به بهره‌برداری رسیده و مردم استان از ثمرات آن بهره ببرند. ما اکنون در حال کاشت محصول هستیم و قطعا در آینده ثمره آن را درو خواهیم کرد؛ چرا که سرمایه‌گذاری یک پروسه زمان‌بر است.

ژائله یکی از بزرگترین فعالیت های صورت گرفته در اتاق بازرگانی تبریز را تشکیل شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اعلام کرد و ادامه داد: تعامل بین اتاق و دولت طی چهل سال اخیر هیچ‌گاه به اندازه این سال‌ها قوی و مستحکم نبوده است و اتاق تبریز پس از تهران، تنها تشکل خصوصی است که به دولت برنامه ارائه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر اهمیت آموزش،  از کسب مقام نخست اتاق تبریز در برگزاری دوره های آموزشی خبر داده و تشریح کرد: بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۱، بالغ بر دو هزار و ۶۴۸ نفر از خدمات آموزشی اتاق بازرگانی بهره برده اند، که یکی از این دوره ها برگزاری دوره “سه شنبه مالیاتی” برای صاحبان صنایع و کارخانه ها است. همانطور که می‌دانید اکثر صاحبان صنایع به دلیل ناآشنایی با قوانین مالیاتی به مشکل بر می‌خوردند و ما سعی داریم از این طریق لین عزیزان را با اصول مالیات و نگارش دفاتر مالیاتی آشنا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تسهیل‌گری در اتاق بازرگانی گفت: با افتتاح پنجره واحد کسب و کار در تبریز در سال ۹۹ که با استقبال زیادی نیز مواجه شد، تمام امور مربوط به ثبت شرکت ها و برخی فعالیت ها از طریق این پنجره به راحتی و سرعت صورت می گیرد.

ژائله همچنین با تاکید بر نقش غیر قابل انکار کمیسیون‌های مشورتی در تسهیل امور گفت: تعداد کمیسیون های مشورتی اتاق نسبت به دوره قبل دو برابر شده است و تنها در طول یک‌سال گذشته ۱۸۷ جلسه در این کمیسیون برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=97518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});