• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
4

کاهش ۵۰ درصدی درآمدهای نفتی روسیه

  • کد خبر : 108563
  • 27 خرداد 1402 - 15:30
کاهش ۵۰ درصدی درآمدهای نفتی روسیه
یازاکو - آمریکا مدعی شد درآمدهای نفتی روسیه با سقف قیمتی نزدیک به 50 درصد کاهش یافت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، معاون وزیر خزانه داری آمریکا، والی آدیمو، شش ماه پس از تصویب سقف قیمت، گفت: درآمدهای نفتی دولت روسیه در پنج ماه اول امسال نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ائتلافی متشکل از گروه هفت اقتصادهای پیشرو، اتحادیه اروپا و استرالیا برای محدود کردن درآمد مسکو پس از حمله به اوکراین و در عین حال اطمینان از ادامه عرضه به بازار جهانی، سقف قیمتی ۶۰ دلاری در هر بشکه نفت خام روسیه را در دسامبر تعیین کرد.

آدیمو در ۱۵ ژوئن در رویدادی در مرکز امنیت جدید آمریکا گفت: این کاهش درآمد نفتی نسبت به یک سال قبل «به رغم این واقعیت رخ داده است که روسیه امروز نفت خام بیشتری نسبت به زمان آغاز جنگ صادر می کند.

وی افزود: روسیه با وجود صادرات بیشتر، درآمد کمتری دارد زیرا نفت این کشور اکنون با تخفیف ۲۵ درصدی نسبت به سایر نفت های جهانی معامله می شود.

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در پاسخ به این سوال که واشنگتن چگونه درآمدهای روسیه را ارزیابی می کند، گفت که ایالات متحده چندین ابزار دارد از جمله مشاهده قیمت های بازار که صادرکنندگان روسی برای نفت دریافت می کنند.

این مقام ادامه داد: مقامات روسیه همچنین به فشار ناشی از کاهش درآمدهای نفتی اشاره کرده اند، هرچند که هیچ برنامه ای برای زمان لغو سقف قیمت وجود ندارد.

به گفته وی تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی، جایگزین کردن بیش از ۱۰۰۰۰ قطعه تجهیزات را که در بحبوحه جنگ از دست رفته برای روسیه دشوار کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});