• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
7

عربستان سعودی و روسیه به کاهش داوطلبانه تولید نفت خود ادامه می دهند

  • کد خبر : 119675
  • 12 مهر 1402 - 21:00
عربستان سعودی و روسیه به کاهش داوطلبانه تولید نفت خود ادامه می دهند
یازاکو_عربستان سعودی و روسیه اعلام‌کردند به کاهش تولید داوطلبانه نفت خود تا پایان سال ادامه خواهند داد چرا که کاهش عرضه و افزایش تقاضا از قیمت نفت حمایت می کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح این خبر می تواند قیمت نفت را که در حدود ۹۰ دلار در هر بشکه است، افزایش دهد.

خبرکاهش تولید برای اولین بار توسط عربستان سعودی و روسیه در ماه ژوئیه اعلام شدکه قیمت ها را افزایش داد و تلاش های جهانی برای کاهش تورم را پیچیده کرد.

 

بیانیه‌های عربستان و روسیه ساعاتی پیش از برگزاری نشست آنلاین گروه نظارت وزرای گروه اوپک پلاس از تولیدکنندگان برجسته نفت اعلام شد.

این هیئت که کمیته نظارت وزیران مشترک نامیده می شود، می تواند در صورت لزوم، خواستار برگزاری نشست کامل اوپک پلاس شود، اما منابع به رویترز گفته اند که بعید است سیاست فعلی تولید نفت را تغییر دهد.

اوپک پلاس که متشکل از کشورهای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان اصلی از جمله روسیه است، از سال گذشته تولید خود را کاهش داده است تا به گفته خود اقدامی پیشگیرانه برای حفظ ثبات بازار باشد.

ایالات متحده و متحدان غربی استدلال کرده اند که جهان برای حمایت از رشد اقتصادی و اقتصاد جهانی به قیمت های پایین تر نیاز دارد.
عربستان سعودی، رهبر واقعی اوپک، گفت :به کاهش داوطلبانه تولید نفت خود به میزان یک میلیون بشکه در روز برای ماه نوامبر و تا پایان سال ادامه خواهد داد و این تصمیم را دوباره در ماه آینده بررسی خواهد کرد.

وزارت انرژی این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که تولید این کشور برای ماه های نوامبر و دسامبر تقریباً ۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود.
دراین بیانیه آمده است: «این تصمیم کاهش داوطلبانه در ماه آینده برای بررسی تعمیق کاهش یا افزایش تولید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عربستان سعودی برای کمک به تامین مالی چشم انداز ۲۰۳۰، یک طرح جاه طلبانه توسط ولیعهد محمد بن سلمان (MBS) برای بازنگری اساسی در اقتصاد، کاهش وابستگی پادشاهی به نفت و ایجاد شغل برای جوانان، روی قیمت های بالای نفت حساب می کند.

 

روسیه نیز با انجام دو کاهش داوطلبانه جداگانه در عرضه نفت موافقت کرده است: در ماه آوریل تصمیم گرفت تولید نفت خام خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، در حالی که در ماه اوت اعلام کرد که صادرات را تا پایان سال جاری ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.
کاهش داوطلبانه اضافی عربستان و روسیه علاوه بر کاهش ماه آوریل مورد توافق آنها و چندین تولیدکننده اوپک پلاس است، تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید می شود.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه روز چهارشنبه گفت: روسیه در ماه آینده تصمیم می گیرد که آیا کاهش تولید نفت خود را افزایش دهد یا خیر

نواک گفت : روسیه کاهش صادرات داوطلبانه ۳۰۰۰۰۰ بشکه در روز را تا پایان دسامبر نیز ادامه خواهد داد.

وی در مورد تولید گفت: ماه آینده تحلیل بازار انجام می شود تا در مورد تداوم کاهش یا افزایش تولید تصمیم گیری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});