• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
3

رفع معضلات ترافیکی یکی از اولویت های کاری شهرداری منطقه۷تبریز

  • کد خبر : 123374
  • 13 آبان 1402 - 13:45
رفع معضلات ترافیکی یکی از اولویت های کاری شهرداری منطقه۷تبریز
یازاکو - شهردار منطقه ۷ تبریز از برنامه ریزی برای رفع گره های ترافیکی چندین ساله حوزه این شهرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، اصغر آدی بیگ با حضور در برنامه تبریزیم اظهار کرد: یکی از دغدغه های همشهریان و میهمانانی که از اتوبان تبریز- آذرشهر تردد می کنند مخصوصا در مسیر تراکتورسازی اکثرا تاخیر ترافیکی و مشکلات ناشی از آن است، در همین راستا حدود یک ماه است که با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور پایش ها را شروع کرده ایم، توسط هلی شات از ساعت‌های متعدد ترافیک تصویربرداری شده تا به صورت مستند بررسی کنیم و در نتیجه به بررسی گره های کور ترافیکی بپردازیم.

شهردار منطقه ۷ تبریز ادامه داد: به دلیل رفتارهای نامناسب برخی شهروندان که باند کندرو جاده تبریز آذرشهر را تبدیل به بارانداز کرده اند باعث شده تا یکسری مشکلات جانبی ایجاد شود از این‌رو جلسات متعددی با هیات امنای میدان تره بار داشتیم که انتظار داریم که با همکاری همدیگر، بحث نرم افزاری را حل کنیم، البته به این نتیجه رسیده ایم که زیر پل تراکتورسازی به خاطر جابجایی پرسنل در ساعات پیک ترافیک، یکی از عوامل مهم ترافیکی این محل بوده که یکی از گره های ترافیکی به شمار می‌رود و جلساتی نیز در این خصوص با مدیران این شرکت انجام گرفته است.

آدی‌بیگ ادامه داد: مشکل اصلی که حسب دستور شهردار کلانشهر تبریز در دست بررسی است و پیگیر آن نیز هستیم موضوع خودرو های سنگین و نیمه سنگینی است که از طریق محور آذرشهر به سمت صوفیان تردد می کنند و مجبور هستند که از طرف پل تراکتور دور زده و از طریق اتوبان کسایی و از طریق لاله به سمت صوفیان حرکت کنند.

وی اضافه کرد: با پیگیری های مجموعه ترافیک و همکاران شهرداری منطقه ۷ ، شهردار کلانشهر تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز و معاون فنی و عمرانی استانداری در کمیته فنی، رمپ و لوپ پارک چشم انداز واقع در دیزل آباد مشخص شده و در برنامه کاری شهرداری منطقه قرار دارد، اگر این دو رمپ و لوب در آنجا تعبیه شده و خودروهای سنگین، مستقیم از طریق چشم انداز به طرف صوفیان حرکت کنند قطعا تردد ۴۰ درصد خودروهای سنگین در این محور کاهش می یابد.

وی بیان کرد: بحث بعدی مطالعه باندهای کندروهایی که در این محور وجود دارد در بحث مطالعه هستند چون هم بحث فشار قوی و هم جابجایی درخت وجود دارد و در تلاش هستیم که با کمترین تغییرات باندهای کندرو را آزاد سازی کنیم تا به ترافیک کمک کنیم.

حل معضل ترافیک کار گروهی می طلبد

آدی بیگ گفت: هم پلیس راهور و هم مجموعه کاربری هایی که در آن منطقه وجود دارد و هم مجموعه شهرداری باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه خوشبختانه در منطقه ۷ در بحث افزایش فضای سبز قدم های خوبی برداشته شده است، ادامه داد: در راستای تحقق برنامه توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، در حال حاضر محل های مستعد با بازدیدهای انجام گرفته شناسایی و ما اقدام به کاشت نهال کرده ایم و شهرداری منطقه ۷ قدم های خوبی در این خصوص برداشته است.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان خیابان ابوذر آخماقیه گفت: در خیابان ابوذر یک قسمتی وجود داشت که تبدیل به نخاله گاه شده بود که با بازدیدهای دوره ای، شناسایی شده و پنج هزار مترمربع از این محل درختکاری و تبدیل به پارک می شود.

آدی بیگ ادامه داد: معضل آذران اندیشه، حاشیه اتوبان شهید کسایی و لاله در بحث توسعه فضای سبز در دست اقدام و بحث افزایش توسعه باغات لاله که تملک آن توسط شهرداری این منطقه صورت گرفته است نیز جزو بخش هایی است که درصدد رفع مشکلات آنها هستیم.

وی بازدید هفته گذشته خود از منطقه کوجووار و باغ معروف، خلجان و شهرهای اقماری را مورد اشاره قرار داد و گفت: آسیب جدی این آلاینده ها به باغات به وجود می‌آورد که استاندار آذربایجان شرقی و شهردار کلانشهر تبریز نیز پیگیر این موضوع هستند و حسب وظیفه با توجه به اینکه محله کوجووار در پیرامون آلایندگی کارخانجات قرار گرفته است از این‌رو به افزایش درختکاری و پارک پرداخته ایم که اخیرا مسیری شناسایی شده و به زودی افزایش فضای سبز در این محلات انجام می گیرد.

کاشت درختان در پیرامون کارخانه ها 

شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به اینکه پیرامون کارخانه ها اکثرا درختان بومی و درختان مثمر که با شرایط محل سازگار باشد، کاشته شده است، افزود: خوشبختانه این زمینه فراهم است و با پیگیری های مستمر از ارگان های مربوطه،این آلایندگی ها را به حداقل برسانیم تا در زمستان دچار آلودگی هوا نباشیم.

شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به آسفالت‌ریزی در منطقه ۷ گفت: حدود ۲۰ هزار تن آسفالت در سال ۱۴۰۲ در سطح منطقه آسفالت ریزی و لکه گیری شده است، همچنین آسفالت ریزی ها اساسی و بر اساس اولویت بندی بوده است چرا که حوزه ما وسیع بوده و شرمنده مردم هستیم که مجبور به اولویت بندی شده‌ایم.

آدی بیگ با تاکید بر مسیرهای مهم، از جمله کارخانجاتی که مسافران یا شریک تجاری خارجی دارند، گفت: به عنوان مثال جاده صنعت چندین سال هست که وضعیت آسفالت اسفناکی دارد و الان خوشبختانه پروژه آن رو به اتمام است.

وی متذکر شد: براساس ترافیک و تردد خودرویی زیاد و همچنین مشکلات آسفالت بر آن هستیم تا ابتدا این مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: در موضوع لکه گیری نیز بر اساس بررسی های همکاران در بخش عمران و یا بر اساس مطالبات مردمی اولویت بندی کرده‌ایم که ساماندهی شود زیرا منطقه ما بزرگ است و از بابت تاخیر پوزش می‌خواهیم ولی بنده قول می دهم تا قبل از اولین بارش برف در سال جاری آسفالت ریزی را ادامه داده و خواسته به حق مردم را انجام دهیم.

مسیرگشایی شهید صمدی

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه مسیرگشایی شهید صمدی طبق دستور شهردار و اعضای شورا، انجام گرفته است، گفت: منطقه شهید صمدی یک خیابان ۶۵ متری است که میدان امام حسین را به ابتدای جاده سهند تبریز وصل می کند و ما آن را به عنوان راهی می‌بینیم که مسافران را از طریق سهند وارد تبریز و از طریق اتوبان کسایی وارد خیابان لاله می کند.

وی ادامه داد: باید شرایط را جوری فراهم کنیم تا شهید صمدی زودتر تمام شود و میدان شهدای لاله و امام حسین(ع) که مستعد اتصال به اتوبان کسایی است، هر چه سریع‌تر وصل شود و همچنین خطوط انتقال مسافر از این مبدا توسط خودرو های سواری در آن محل تعبیه کنیم و شهروندانی که از طریق وسایل نقلیه عمومی اتوبوس و ون و تاکسی از سهند به تبریز بیاید به راحتی از این وسایط بهره بگیرند.

آدی‌بیگ با اشاره به اینکه اگر بتوانیم سهند را با این اتوبوس ها به مترو امام حسین(ع) وصل کنیم قطعا مردم سهند هم ترغیب به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می شوند و خودرو های شخصی از سهند به تبریز سرریز نمی شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز در پاسخ به سوالی درباره ارایه خدمات به منطقه جنوب غرب تبریز گفت: با توجه به پتانسیل موجود در این منطقه، اگر همشهریان ساخت و سازهای بی رویه و غیر مجاز انجام ندهند، با وجود فضاهای مفید و کاربری های آن در آینده می توانیم استفاده بهینه داشته باشیم.

وی با اشاره به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد: اولویت ما حفظ اراضی بوده و در این راستا قدم های خوبی در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تعریف کاربری های پارک و فضای سبز و عمومی انجام شده است.

منطقه ۷ دارای فضای سبز خوبی است

آدی بیگ افزود: علاوه بر آن، قدم های خوبی در مناطق خلجان، آخماقیه، کوجووار برداشته شده است و برای هر محله یک پارک در نظر گرفته شده است و برای دستیابی به این مهم به همراهی اهالی نیز نیازمندیم.

وی افزود: با توجه به اینکه محله ابوذر جز مناطق کم برخوردار و فاقد فضای سبز است، از هفته پیش اقداماتی برای کاشت درخت و ایجاد فضای سبز آغاز شده است و پیش بینی می شود تا آغاز سال جدید به اتمام برسد.

شهردار منطقه ۷ تبریز یادآوری کرد: در محله کوجووار عرصه را تحویل گرفته و آماده کاشت نهال بوده و در ورودی خلجان نیز منطقه ای در نظر گرفته ایم و در مورد واگذاری آن با اهالی صحبت کرده ایم.

آدی بیگ در پایان اظهار کرد: تلفن های تماس و بسترهای فضای مجازی شهرداری منطقه ۷ تبریز، پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری است و آماده دریافت پیشنهادهای سازنده برای سال ۱۴۰۳ در راستای بهبود منطقه هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});