جبارعلی ذاکری ظهر امروز به همراه شهردار تبریز در بازدید از ایستگاههای فاز اول اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته اقدامات و پشتیبانی جدی از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر برای ساماندهی مطلوب این پروژه مشهود است و اقدامات مثبتی در روند اجرایی، احداث و مسیر دیده میشود و به موازات آن، برنامهریزیهایی برای تعیین و تکلیف ایستگاهها انجام گرفت و در بازدید امروز از ایستگاههای قراملک، شهرک امام، قره آغاج و دانشسرا، برنامههای ارائه شده توسط پیمانکار نیز بررسی شد.
وی افزود: اقدامات مثبتی مخصوصاً در مسیر دیده میشود و طبق قول داده شده، انشاءالله، دستگاه حفار اول در آذرماه از مقابل استانداری (ایستگاه دانشسرا) خارج میشود و حفاری مسیر از قراملک تا میدان دانشسرا به اتمام میرسد و بر اساس مشاهدات اتمام حفاری در فاز اول خط دو در آذرماه عملیاتی و امکانپذیر است و باقیمانده حفاری که ۴۱۰ متر تا ایستگاه دانشسرا وجود دارد در آذرماه به اتمام میرسد.
ذاکری ضمن اشاره به نگرانیهای موجود در خصوص ایستگاههای فاز اول خط تصریح کرد: در بازدید امروز معلوم شد که تمام ایستگاهها فعال شده و با توضیحاتی که از سوی مجموعه سازمان و پیمانکار شنیدیم امیدواریم که طبق زمانبندی اعلامی، پروژه به اتمام برسد.
وی در پایان سخنانش گفت: بیشترین مشکل در روند اجرا و اتمام آن، آزردگی و نارضایتی اهالی بود که در بازدید امروز هم شهردار و هم هیأت بازدیدکننده بر تسریع عملیات اجرایی و اتمام پروژه طبق زمانبندی اعلامی در دستگاه روزشمار تاکید کردند.
گزارش فارس حاکی است، خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر، در حال حاضر طولانیترین مسیر از شبکه ریلی کلانشهر تبریز است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمینهای قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، در ایستگاه میدان کهن (محققی) دارای ایستگاه تبادلی با خط یک بوده و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و ضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بینالمللی و نهایتاً در میدان بسیج خاتمه مییابد.
روزشمار اتمام پروژه در ایستگاه قره آغاج (شماره ۵) خط دو مترو تبریز، چهارمین تابلوی روز شمار نصب شده در خط ۲ است که پیشتر در ایستگاههای ۱ و ۲ و ۸ نیز نصب شده است.