واتساپ که اپلیکیشن پیام رسان با محبوبیت بالایی است، از زمانی که توسط شرکت متا خریداری شد، یک پلتفرم رایگان برای کاربران مانده است. این اپلیکیشن در بازارهای مختلف، برتری قابل ملاحظه ای داشته و بزرگترین جمعیت کاربرانش در هند و پس از آن در کشورهای اندونزی و برزیل قرار دارند.
طبق گزارش وب سایت ۹to۵Mac، ویل کتکارت، رئیس واتساپ، اخیرا در مصاحبه با نشریه برزیلی فولها دو سائو پائولو، به گمانه زنی های اخیر درباره گنجانده شدن تبلیغات در واتساپ اشاره کرد.
وی این ادعاها که تبلیغات در صفحه پیامهای دریافتی ظاهر خواهند شد را رد و تائید کرد که چنین اقدامی مد نظر نیست.
کتکارت گفت: متا، این مدل تبلیغاتی را نامناسب می داند و اذعان کرد کاربرانی که صفحه پیام های خود را باز می کنند، مایل نیستند تبلیغات مشاهده کنند.
رئیس واتساپ ضمن این که نمایش تبلیغات در صفحه پیام های واتساپ را منتفی اعلام کرد، اشاره کرد که ممکن است تبلیغات در بخش های دیگر این اپلیکیشن مانند استاتوس یا کانال ها نمایش داده شود. بعلاوه، بعضی از کانال ها ممکن است در آینده پولی شوند.
بر اساس گزارش نوت بوک چک، اگر واتساپ در آینده تصمیم بگیرد که تبلیغات را در واتساپ معرفی کند، احتمالا با نارضایتی بخش اعظمی از کاربرانش روبرو خواهد شد. اساس یک اپلیکیشن پیام رسان بر حریم خصوصی استوار است و وارد کردن تبلیغات در فضای پیام رسانی خصوصی، ممکن است یک نفوذ ناخوشایند باشد.
واتساپ بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد اما بخش عمده درآمدش را از پلتفرم خود برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به دست میآید که حدود ۲۰۰ میلیون کاربر در ماه دارد. برخی از تحلیلگران، اپلیکیشن واتساپ را حتی سالها پس از آن که شرکت متا، این پلتفرم پیام رسان را در بزرگترین قرارداد تاریخ خود به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد، یک فرصت رشد بکر میدانند.