• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
6

تداوم پروژه سنگفرش صحن جنوبی مقبره الشعرا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال

  • کد خبر : 125443
  • 04 آذر 1402 - 17:00
تداوم پروژه سنگفرش صحن جنوبی مقبره الشعرا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال
یازاکو - شهردار منطقه ۱۰ تبریز از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی سنگفرش و کفسازی معابر صحن جنوبی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره الشعرا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، موسی زارعی ضمن اعلام خبر فوق افزود: با هدف اجرای طرح های انسان محور در راستای اهداف عمرانی مبنی بر بازپیرائی مکان‌های تاریخی و گردشگری، زیباسازی و رونق بخشیدن به مجموعه فرهنگی – تاریخی مقبره الشعرا، کفسازی صحن ورودی ضلع جنوبی این مجموعه با چهار هزارو ۵۰۰ متر مربع مساحت با استفاده از سنگ حکمی اسپراخون و همچنین ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبیک در حال اجرا است.

وی در ادامه به سیاست‌های پیاده محور سازی منطقه تاریخی فرهنگی شهر اشاره داشت و افزود: این سنگفرش با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت ۸۰ درصدی توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه با شتاب پیش می رود.

زارعی سرعت بخشی به پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا را یکی از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای شبانه روزی پروژه، طی روزهای آتی شاهد تکمیل و بهره برداری از سنگفرش ورودی صحن ورودی ضلع جنوبی مقبره الشعرا خواهیم بود.

مقبره الشعرای تبریز در بافت تاریخی سرخاب و در جوار امامزاده سید حمزه و موزه قاجار واقع شده و در طول هزار سال گذشته یادآور هویت دینی و تاریخی و ادبی مردم شریف، فرهنگ دوست و هنر پرور آذربایجان شرقی بوده است .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});