• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
4

برف و سرما آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 125637
  • 06 آذر 1402 - 11:15
برف و سرما آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
یازاکو - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز با گذر امواج تراز میانی جو تا روز چهارشنبه دمای استان به طور محسوس کاهش می یابد و در مناطق کوهستانی برف می‌بارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، «محمد امیدفر»، روز دوشنبه با اشاره به اینکه این وضع کلیه نواحی استان به ویژه نیمه شمالی را در بر می گیرد، افزود: بررسی نقشه های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد در این بازه زمانی جوی ناپایدار در استان حاکم شده و موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا به نسبت شدید و بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضع تا شب چهارشنبه ادامه می یابد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان موجب بارش برف و در برخی نواحی بروز مه می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به فعالیت این سامانه، احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، مه گرفتگی، برخورد آذرخش و بارش تگرگ وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای، سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک و احتمال خیزش گرد و خاک، خسارت به صنعت کشاورزی و تاسیسات حساس به دما وجود دارد.

وی خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه در جاده های کوهستانی، عدم اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، محکم کردن سازه های سبک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});