• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
3
دبیر اجرایی انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی در یازدهمین نمایشگاه رینوتکس تبریز تاکید کرد:

لزوم بازنگری در رینوتکس به سمت بازاریابی فناوری

  • کد خبر : 127124
  • 19 آذر 1402 - 13:15
لزوم بازنگری در رینوتکس به سمت بازاریابی فناوری
یازاکو - غلامرضا کیانی با بیان اینکه برگزاری چنین رویداد فناور محوری در استان آذربایجان شرقی ارزشمند است تاکید کرد: لازم است تا از رینوتکس از نمایشگاهی صرف به سمت بازاریابی و ایجاد بازارهای مشترک با حضور شرکتهای خارجی برای بسترآفرینی و تجارت برای ایده های نو و دانش بنیان حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، غلامرضا کیانی با ابراز خرسندی از نگاه ویژه اتاق بازرگانی تبریز نسبت به شرکتها دانش بنیان و ایجاد بستری با عنوان انجمن شرکت‌های دانش بنیان افزود: با عنایت اتاق بازرگانی اردیبهشت سال جاری انتخابات انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی برگزار شد. 

وی تصریح کرد: این انجمن به عنوان یک تشکل مردم نهاد با ۳۴ وظیفه مشخص بناست تا هماهنگی، حمایت، طرح مسئله، حل مسئله، پیگیری و مطالبه‌گری در خصوص شرکت‌های دانش بنیان در استان را راهبری کند.

وی افزود: شرکتهای دانش بنیان شرکت‌هایی نوپا و جوان هستند و همین موجب می‌شود تا با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند و انجمن به عنوان یک تشکل مردم نهاد می‌تواند در مسیرگشایی و هدایت آنها نقش آفرین باشد. 

وی با اشاره به جایگاه و قدمت اتاق بازرگانی تبریز گفت: اتاق بازرگانی تبریز جایگاه ویژه و وزینی در این اکوسیستم دارد و بر این مبنا انجمن شرکت‌های دانش بنیان بناست تا در زیر مجموعه این اتاق فعالیت کند. 

غلامرضا کیانی تاکید کرد: قوانین بالادستی خوبی داریم ولی متاسفانه در اجرا با مشکل روبرو هستند و اینجاست که انجمن می‌تواند با آسیب شناسی و مسیر گشایی ورود کرده و راهگشای شرکت ها فناورانه باشد.

وی هدف انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی را یازدهمین نمایشگاه رینوتکس معرفی این انجمن نوپا در استان دانست و افزود:  شرکت‌های دانش بنیان در سایر استان‌ها مدت‌هاست که تشکیل شده و فعالیت می‌کند ولی در استان ما عمر کوتاهی دارد.

وی  ادامه داد: بر اساس این ضرورت بود که انجمن شرکت‌های دانش بنیان تصمیم گرفت تا یازدهمین نمایشگاه رینوتکس تبریز به عنوان مهم‌ترین رویداد فناورانه استان حضور یافته و به معرفی خود و اهداف خود بپردازد.

وی با بیان اینکه بخش صنعت با مشکلات عدیده ای روبروست خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند کمک بزرگی به بخش صنعت بکنند.

دبیر اجرایی انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: هدایت شرکت‌های دانش بنیان در امر بازرگانی و تجارت از دیگر اهداف انجمن است که با همکاری و همراهی نزدیک اتاق بازرگانی تبریز و صدور کارت بازرگانی برای آن‌ها مقدور خواهد بود.

وی با بیان اینکه عمده دغدغه شرکت‌های دانش بنیان نبود پایگاهی برای معرفی شان است اظهار داشت: به لطف اتاق بازرگانی تبریز و تشکیل انجمن اینک شرکت های دانش بنیان بستری برای عرض اندام دارند.

غلام رضا کیانی گفت: انجمن شرکت‌های دانش بنیان ۳۴ وظیفه مشخص دارد که معتقدیم اگر حتی چند مورد از آن را درست و کامل انجام دهیم می‌توانیم قدم‌های موثری در زیست بوم فناوری استان آذربایجان شرقی برداریم.

وی از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی توسط انجمن با جذب افراد با تجربه در حوزه تجارت و بازرگانی برای انتقال تجربیات و توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان به منظور حمایت از منافع مشترک حرفه‌ای، رشد جایگاه اقتصادی و پاسخگویی به مشکلات فعالین بخش فناوری و دانش بنیان  تشکیل شده است و در این راستا صندوق تعاون جهت کمک به اعضاو  ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگان برای جذب در شرکت‌های دانش بنیان، اعزام هیئت‌های تجاری و بازاریابی به کشورهای خارجی و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی را از جمله وظایف خود قرار داده است.

وی برگزاری نمایشگاه رینوتکس را اتفاقی ارزشمند دانسته و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در این قالب حتماً دشوار است اما می‌تواند وزین‌تر باشد.

وی ادامه داد: لازم است تا از فکر صرف برپایی نمایشگاهی بیرون بیاییم و به ورودی و خروجی آن بیندیشیم.

غلامرضا کیانی گفت: توجه به بازار آفرینی، بازاریابی و تجاری سازی ظرفیت‌ها یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مطرح برای فعالیت و  دوام  فعالیت شرکتهای دانش بنیان است که باید در این حوزه جدی‌تر عمل شود.

وی  تصریح کرد: اینکه من چهار روز در این نمایشگاه بودم کافی نیست. باید دید توانسته‌ایم در این مدت بازاری برای تولیدات خود فراهم کنیم یا نه.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت اتاق بازرگانی تبریزو  شرکت‌ها ، قدم‌های موثری در این حوزه برای افزایش صادرات و ارزآوری به کشور از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع مشکلات حوزه صنعت با اتکا به فناوری و نوآوری شرکت‌های جوان استان فراهم شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});