• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
4

بارش‌های نرمال زمستانی کسری منابع آب را جبران نمی‌کند/ کاهش ۴۲ درصدی بارش‌ها در استان اردبیل

  • کد خبر : 127190
  • 20 آذر 1402 - 10:00
بارش‌های نرمال زمستانی کسری منابع آب را جبران نمی‌کند/ کاهش ۴۲ درصدی بارش‌ها در استان اردبیل
یازاکو - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش‌های نرمال در فصل زمستان کمبود و کسری را در حوزه بارندگی‌ها و محدودیت منابع آب جبران نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از مهر، مجید کوهی در بررسی آخرین وضعیت خشکسالی در اردبیل، اظهار کرد: کم آبی و تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌ها و معضلات جدی تبدیل شده به طوری که ذخایر منابع آبی استان نیز به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: میزان بارش‌ها نسبت به بلند مدت ۴۲ درصد کاهش یافته که یک وضعیت خطرناک و نامناسبی را در ذخایر منابع آبی و کاهش نزولات جوی شاهد هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تنها راه گذر از این شرایط بحرانی استفاده بهینه و صرفه‌جویی در منابع آب است که امیدواریم هموطنان در عمل به این اصل توجهی جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با وجود پیش‌بینی بارش‌های نرمال در زمستان در سطح استان به نظر نمی‌رسد که کمبودهای گذشته جبران شود. همچنان مسئولان امر باید تلاش کنند تا با ارائه الگوهای کشت مناسب در بخش کشاورزی و صرفه‌جویی منابع آب در بخش شرب به گذر از این وضعیت خشکسالی کمک کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی بر اساس الگوهای ارائه شده نقشه‌ها است. قطعاً بخشی از این پیش‌بینی‌ها نیز امکان تغییر رویه و جابجایی پیش‌بینی‌ها در این فرآیند وجود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});