• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6
پدیده انتخابات مجلس:

صابر پرنیان از سازمان صنعت و معدن تا کاندیداتوری مجلس

  • کد خبر : 134010
  • 25 بهمن 1402 - 19:46
صابر پرنیان از سازمان صنعت و معدن تا کاندیداتوری مجلس

صابر پرنیان از سازمان صنعت و معدن تا کاندیداتوری مجلس صابر پرنیان ، از مدیران اقتصادی دولتی و رئیس سابق سازمان صمت آذربایجان شرقی است که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت دولتی خود استعفا داده است. تولد و تحصیلات صابر پرنیان متولد شهرستان اهر در سال ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی  […]

صابر پرنیان از سازمان صنعت و معدن تا کاندیداتوری مجلس

صابر پرنیان ، از مدیران اقتصادی دولتی و رئیس سابق سازمان صمت آذربایجان شرقی است که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت دولتی خود استعفا داده است.

تولد و تحصیلات

صابر پرنیان متولد شهرستان اهر در سال ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی  ارشد زمین شناسی اقتصادی  است.

پست ها و موقعیت ها

صابر پرنیان در سمت های زیر مشغول به فعالیت بوده است :

مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال باختری کشور

وی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ به عنوان مدیر کل 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی

وی از سال ۱۳۹۲ در واپسین ماههای دولت احمدی نژاد به عنوان مدیر عامل شهرکهای صنعتی استان آذربایجان غربی منصوب شد. 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی 

وی در سال ۱۳۹۴ به عنوان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی منصوب شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران 

پرنیان در بهمن ماه سال ۹۷ که رضا رحمانی عهده ار وزارت صمت بود به عنوان  به عنوان رئیس هیئت­ مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران منصوب شد و در این سمت به عنوان مدیر نمونه جهادی ملی انتخاب شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی

پرنیان در زمستان سال ۱۴۰۰  با حکم سید رضا فاطمی‌امین وزیر صمت، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی منصوب شد.

 

وی در طول دوران خدمتش به طور متناوب به عنوان مدیر نمونه جشنواره شهید رجایی ، مدیر منتخب جشنواره پژوهشی وزارت صمت انتخاب شد است.

 

استعفاء از سازمان صمت

صابر پرنیان، اول خرداد ۱۴۰۲  بخاطر شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی  از سمت خود به عنوان رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی استعفا داد.

رد صلاحیت پرنیان 

پرنیان جزو اولین افرادی بود که برای انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲ مطرح شده بود اما در ۱۵ دی  ماه سال ۱۴۰۲  صابر پرنیان کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه تبریز ردصلاحیت شد. 

تایید صلاحیت

۲۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ با اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای تگهبان، صابر پرنیان باگرفتن تایید صلاحیت از این مرجع به صحنه انتخابات بازگشت. وی جزو آخرین افرادی بود که به موفق به کسب صلاحیت خود از شورای نگهبان شد و به سرعت به چرخه فعالیتهای انتخاباتی خود بازگشت.

نظرات و عملکرد پرنیان در سازمان صمت آذربایجان شرقی 

پول‌ها به آذربایجان بر نمی‌گردد!

صابر پرنیان در دیدار جمعی از مدیران سازمان‌های شورای هم خانواده صمت، شهرک های صنعتی، زمین شناسی و اتاق اصناف با مدیرکل دیوان محاسبات استان اظهار کرد: در برگشت پول به استان مشکل داریم یعنی ۱۵ درصد مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن باید به استان برمی گشت ولی تنها ۷۰ میلیارد تومان بازگشته است.

وی ادامه داد: در این رابطه اگر مبلغی که قانونگذار تعیین کرده به استان برگردد فضای منفی ایجاد شده در بخش معدن تلطیف می شود.

حضور میدانی 

وی معتقد است که پشتیبانی و مانع زدایی واقعی با حضور میدانی در واحدهای تولیدی امکان پذیر است و با پشت میز نشینی  نمی توان مشکلات را درک و حل کرد. به همین خاطر در دوران حضور در سازمان صمت بارها به صورت میدانی از پروژه ها بازدید و نقاط ضعف را بررسی کرد. 

حمایت از شرکتهای دانش بنیان 

پرنیان موفقیت صنایع را در گرو حرکت در مسیر دانش بنیان می داند و در دوران حضور در سازمان صمت بسته ویژه حمایتی از شرکتهای دانش بنیان در حال تدوین کرد.

حمایت از  فعالیت پرقدرت ماشین سازی و ریخته گری تبریز

وی در اولین روزهای حضور خود در سازمان صمت آذربایجان شرقی در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره مجموعه های ماشین سازی و ریخته گری تبریز ، از تداوم فعالیت پرقدرت واحدهای صنعتی یاد شده خبر داد.

حمایت از صنایع خودروسازی 

صابر پرنیان در یک جلسه خبری گفته است: براساس آمار حدود ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز کشور در این استان تولید و عرضه می‌شود و در این میان بخش عمده‌ای از این واحدها براساس قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های بزرگ خودرویی کشور، تأمین قطعات خودروهای تولیدی این شرکت‌ها را بر عهده دارند.

وی افزود: در آذربایجان شرقی حداقل ۱۷۰ واحد صنعتی قطعه سازی با میزان اشتغال پنج هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

رئیسسابق سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: ظرفیت اسمی واحدهای قطعه ساز استان حدود ۳۵ میلیون عدد قطعه در سال است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده برای تکمیل خط بدنه و رنگ خودرو در استان امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم همچنین در این زمینه پیگیر اخذ مجوز ایجاد خودروساز سوم هستیم.

وی تاکید کرده است: موضوع تولید موتورهای یورو ۵ و یورو ۶ را در شرکت ایدم و تولید گیربکس اتوماتیک را در شرکت چرخشگر به صورت ویژه پیگیری می کنیم.

جبران عقب افتادگی‌ها در بخش معدن

پرنیان معتقد است بخش معدن از لحاظ اکتشاف، استخراج و فرآوری مورد غفلت ۵۰ ساله قرار گرفته است و تقریبا توجه ما به بخش بازار و تنظیم بازار معطوف شده است، گفت: نظارت بر بخش معدن پیچیدگی خاص خود را دارد.

وی در دوران ریاست خود به سازمان صمت گفته بود: در رابطه با مشکلات بخش معدن مقید به جبران عقب افتادگی ها در این بخش هستیم.

وی افزود: قانون اخذ یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت، برای نخستین بار سال گذشته در استان اجرا شد و اکنون برای تمام معادن فعال استان صورت حساب صادر شده است.

وی با بیان این که به منظور ایجاد تحول اساسی در بخش معدن توجه ویژه به این بخش را آغاز شده است، گفت: اطلاعات تمام معادن استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده و در این زمینه در کشور رتبه نخست را در اختیار داریم.

استراتژی انتخاباتی صابر پرنیان 

پرنیان با توجه به اینکه کل دوران خدمات دولتی خود را در سازمان صمت گذرانده است به همین دلیل حساب ویژه ای بر روی صنایع و بخش خصوصی آذربایجان شرقی باز کرده است . وی مورد حمایت صاحبان بزرگ بخش خصوصی و همچنین نهادهای مردم نهاد صنایع بخش خصوصی است . 

حال باید منتظر ماند و دید آیا پشتوانه عمدتا غیرسیاسی وی یارای رقابت با نمایندگان فعلی و تشکلهای سیاسی را خواهد داشت یا خیر.

فیلم گفتگوی پرنیان با یاز اکو در نمایشگاه مطبوعات 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 10انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});