• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

۲۹۰ میلیون دلار برای احداث نیروگاه زباله‌سوز در تبریز هزینه می‌شود

  • کد خبر : 1276
  • 05 بهمن 1399 - 16:14
۲۹۰ میلیون دلار برای احداث نیروگاه زباله‌سوز در تبریز هزینه می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: یک شرکت فرانسوی بیش از ۲۹۰ میلیون دلار برای احداث نیروگاه زباله‌سوز در تبریز هزینه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، علیرضا اصغری، با اشاره به تفاهم نامه سازمان پسماند شهرداری تبریز با یک شرکت فرانسوی، افزود: هم اکنون زمین مورد نیاز برای احداث این نیروگاه برای مطالعه در اختیار شرکت فرانسوی قرار گرفته و مراحل مطالعات آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود مراحل مطالعاتی و کارهای مربوط به تبدیل تفاهم نامه به عقد قرارداد برای احداث این نیروگاه تا اردیبهشت سال آینده به اتمام برسد، اظهار داشت: پس از تکمیل این مراحل، این طرح در صحن علنی شورا ارایه می شود که در صورت تصویب و عقد قرارداد، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: تمامی هزینه ها برای احداث و بهره برداری از این نیروگاه توسط بخش خصوصی ( شرکت فرانسوی) انجام می شود و پس از اتمام زمان قرارداد ۲۰ ساله، این نیروگاه به شهرداری تبریز تحویل می شود.

اصغری، ادامه داد: طبق این قرارداد در طول مدت اجرای آن نیز ۲۰ درصد از درآمد حاصل از تولید انرژی از پسماندهای زباله متعلق به شهرداری کلانشهر تبریز است.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه پسماندهای روزانه تبریز دفن نمی‌شود و حدود ۴۰ درصد پسماندهای تولید شده تفکیک و بازیافت می‌شود، یادآوری کرد: احداث بزرگترین پروژه زیست‌ محیطی کشور در حوزه مدیریت پسماند دلیل بر دفن تمامی پسماندهای تولید روزانه نیست بلکه دو علت خیلی مهم برای اجرای این پروژه وجود دارد که یکی از این دلایل برگشت ۱۰ تا ۲۰ درصدی زباله ها توسط نیروگاه زباله سوز دیگری استفاده از این مرکز دفن در شرایط خاص است که به نوعی نقش پدافند غیر عاملی دارد.

در کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز روزانه یکهزار و ۲۰۰ تن زباله تولید می شود و ایجاد نیروگاه زباله سوز از مطالبات شهروندان و برنامه مدیریت شهری از حدود ۱۵ سال به این طرف است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});