«مالک رحمتی» روز جمعه در حاشیه بازدید از ایستگاه راهآهن مراغه به خبرنگاران افزود: این ایستگاه با قدمت بالا در مسیر ترانزیت قرار دارد اما در سال جاری تعداد قابل توجهی از قطارهای آن حذف شده است.
وی از فرماندار مراغه خواست تا مستندات دقیق راجع به حذف قطارهای این ایستگاه تهیه و به استانداری ارسال کند تا موضوع از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری شود.
وی با بیان اینکه حذف چهار رام قطار از مبدا مراغه به تهران، اهالی این منطقه را با مشکل مواجه کرده است، تاکید کرد: موضوع باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.
استاندار آذربایجانشرقی این را هم بیان کرد که خودش از طریق همین ایستگاه به دانشگاهش در تهران رفت و آمد داشت و پس از این همه سال نباید چهار رام قطار مراغه به یک رام کاهش یابد.
«رحمتی» همچنین با برخی از مسافران ایستگاه مراغه هم در ارتباط با نحوه تهیه بلیط گفتوگو کرد و به درد دلهای آنان گوش فرا داد.
مراغه در سال گذشته ۲ قطار روزانه از مبدا ایستگاه راه آهن این شهرستان به تهران داشت و به صورت همزمان ۲ رام قطار دیگر هم از تهران به مقصد مراغه حرکت میکرد.
امسال با بهرهبرداری از ایستگاه راهآهن ارومیه و همچنین خاوران تبریز، برنامه قطارهای این مسیر تغییر کرد و اکنون یک رام قطار از مبدا مراغه به تهران حرکت میکند که هر چهار روز یکبار نیز از برنامه قطارها حذف میشود.
همچنین قطار فعلی این شهرستان به ۶ تخته تقلیل یافته و قطار چهار تخته به ارومیه اختصاص یافته است.
بر همین اساس اختصاص حداقل یک قطار چهار تخته آن هم در ساعتی که مردم منطقه بتوانند خودشان را در ابتدای ساعت اداری به تهران برسانند، به یک مطابله تبدیل شده است.
مسافران مراغه اکنون و در صورتی که بتوانند بلیط مبداء تبریز را برای سفر خود تهیه کنند، هزینه سفر از تبریز به تهران را میپردازند اما در مراغه سوار قطار میشوند.