• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
6

شهرداری‌های منطقه فلاندر بلژیک و فن‌آوری روشنایی هوشمند معابر شهری

  • کد خبر : 133927
  • 25 بهمن 1402 - 10:30
شهرداری‌های منطقه فلاندر بلژیک و فن‌آوری روشنایی هوشمند معابر شهری
یازاکو - روشنایی معابر شهری و نورپردازی ساختمان‌ها یکی از جلوه‌های زیبای شبانه شهرها هستند. با این حال، استفاده گسترده از منابع نیروی برق یکی از امور بسیار هزینه‌بر مدیریت شهری است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، در همین ارتباط، شهرهای منطقه فلاندر بلژیک از لامپ‌های LED همراه با فناوری روشنایی هوشمند جدیدی بهره خواهند برد که به شهرداری‌ها اجازه می‌دهد تا سیستم‌های روشنایی شهر را به صورت متمرکز مدیریت کنند.

فلوویوس، بزرگترین اپراتور شبکه نیروی بلژیک، با همکاری شرکت‌های آیترون و لایت‌ول برای بهبود کارایی روشنایی خیابان‌ها در شهرداری‌های فلاندری همکاری می‌کند. این شهر در تلاش است برای کاهش مصرف انرژی و انتشار دی اکسید کربن تا سال ۲۰۲۸ بیش از یک میلیون چراغ خیابان را با فناوری LED ارتقا دهد.

روشنایی هوشمند خیابان

هدف اصلی این پروژه دستیابی به پیکربندی یکپارچه و کنترل از راه دور سیستم روشنایی شهری عنوان شده است. روشهای هوشمند روشنایی خیابان(آیترون) که شامل کنترل‌های روشنایی خیابان، اتصال هوشمند و نرم‌افزار مدیریت مرکزی می‌شود، به شهرداری امکان می‌دهد مصرف انرژی را بیشتر کاهش دهد و کارایی عملیاتی را فراتر از صرفه‌جویی در انرژی ارائه شده توسط فناوری LED افزایش دهد.

گفتنی است چراغ‌های روشنایی خیابان لایت‌ول از طریق برنامه نرم‌افزاری SLV مدیریت می‌شوند که مزایای راه حل آن شامل مدیریت خودکار دارایی، برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر، تشخیص سریع خرابی و داده‌های اندازه‌گیری درجه ابزار است.

جان مارکولینی، معاون ارشد راه‌حل‌های شبکه‌ای ایترون بلژیک گفت: «آیترون با همکاری لایت‌ول، به کاهش مصرف انرژی شهرداری‌های فلاندری در ۲۳۰۰۰۰ کیلومتر خطوط شهری اپراتور شبکه کمک می‌کند. وی افزود: با دانستن اینکه روشنایی عمومی می‌تواند تا ۴۰ درصد از بودجه انرژی شهرداری را مصرف کند، استقرار راه‌حل نرم‌افزاری هوشمند مدیریت مرکزی شهر هوشمند کمک می‌کند تا به اهداف صرفه‌جویی در انرژی و کاهش کربن دست یابد. این فناوری شرکت فلوویوس را قادر می‌سازد تا کارایی انرژی را در تمام ۳۰۰ شهرداری فلاندری بهبود بخشد.

از طریق پلتفرم مدیریت شهر هوشمند آیترون، شرکت فلوویوس می‌تواند کاهش نور چراغ‌های خیابان های مجهز به LED لایت‌ول را برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی فعال کند.

منطقه فلمیش یا فلاندر یکی از سه منطقه اصلی بلژیک، در کنار دو منطقه دیگر، والونی و بروکسل است این منطقه از پرتراکم‌ترین مناطق اروپا با ۴۷۰ نفر بر کیلومتر مربع است. شهرهای بزرگی چون آنتورپ و خنت، از مراکز مهم اتحادیه اقتصادی بنلوکس، در منطقه فلاندر جای دارند، که از پررفت‌وآمدترین بندرهای اروپا و پایگاه اصلی اقتصاد بلژیک هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});