• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

تخت‌های بیمارستانی تبریز در مسیر اروپا

  • کد خبر : 133958
  • 25 بهمن 1402 - 11:45
تخت‌های بیمارستانی تبریز در مسیر اروپا
یازاکو - مدیر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تخت های بیمارستانی تولیدی در شرکت‌ها و واحدهای صنعتی و فناوری این شهر در مسیر صادرات به کشورهای اروپایی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، دکتر اسماعیل هاشمی روز چهارشنبه توانمندی علمی و فناوری تولیدات انواع تجهیزات پزشکی در آذربایجان شرقی را بسیار وسیع و قابل رقابت با کشورهای مطرح جهان توصیف و اضافه کرد: طی ماه های اخیر تخت های بیمارستانی تولیدی در تبریز علاوه بر چند کشور منطقه مثل پاکستان به کشورهای اروپایی همچون ترکیه، مجارستان و آلمان نیز صادر شده است که نشان دهنده کیفیت بالای این محصولات است.

وی توجه به تولید محصولات صادرات محور توسط شرکت ها و واحدهای تولیدی در بخش علوم پزشکی را یکی از اولویت های اصلی و مهم مدیریت توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد و افزود: علاوه بر تخت های بیمارستانی فوق، در حال حاضر دستگاه “انکوباتور نوزاد” ( نگهداری نوزادان در بدو تولد ) که توسط یک شرکت بخش خصوصی در تبریز تولید می شود به چند کشور اروپایی مثل هلند و مجارستان صادر می شود.

هاشمی با بیان اینکه دستگاه انکوباتور نوزاد دستگاهی است که برای مراقبت های ویژه بعد از تولد نوزاد استفاده می شود، اظهار کرد: این دستگاه با ایجاد یک محیط بسته و ایزوله، دما، رطوبت و اکسیژن مورد نیاز نوزاد را تامین و امکان نگهداری و ارائه خدمات درمانی را تسهیل می کند که تولید این محصول در تبریز با کیفیت بسیار بالا در حال انجام است و تلاش می شود با توسعه صادرات زمینه های لازم برای افزایش میزان تولیدات نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی ارزش ریالی هر دستگاه انکوباتور نوزاد تولیدی در تبریز را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد که از نظر قیمت چندین برابر پایین تر از مشابه خارجی است.

به گفته هاشمی از ابتدای امسال تاکنون تعداد هشت دستگاه انکوباتور نوزادان به کشورهای خارجی صادر شده است و امیدواریم طی ماه های آینده با فعال شدن دفاتر فروش شرکت، شاهد رونق بیشتر صادرات این محصول باشیم.

وی یکی از مهمترین محصولات صادراتی شرکت های فناور آذربایجان شرقی را دستگاه «کالبدنما» اعلام و اضافه کرد: دانش فنی این محصول هم اکنون در اختیار ایالات متحده است که به همراه آلمان اقدام به تولید این محصول می کنند، اما بر اساس آنچه که کشورهای مقصد صادراتی تولید کالبدنما در تبریز اعتراف می کنند، تولیدات تبریز از کیفیت بسیار بالایی نسبت به مشابه های خارحی برخوردار است.

هاشمی با اشاره به اینکه در سال های قبل از انقلاب و حتی سال های نه چندان دور دستیابی به چنین دستاوردهایی دور از ذهن بود، گفت: تمرکز بر صادرات محصولات دانش بنیان یکی از اولویت های اصلی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز است و تولیداتی همچون کالبدنما که در حال حاضر تنها در آمریکا تولید می شود به همراه «بایو پرینتر سه بعدی» از جمله مصادیق این نوع تولیدات است که به برخی کشورها از جمله پاکستان صادر شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون دو دستگاه کالبدنما در دانشگاه پزشکی استانبول و چند دستگاه نیز در دانشگاه لاهور پاکستان استفاده می شود.

هاشمی ارزش ریالی هر یک از دستگاه های فوق را حدود ۱۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: در نظر داریم طی ماه های آینده چندین دستگاه نیز به کشورهای جمهوری آذربایجان و افغانستان صادر کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});