• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
3

موسیقی موغام ثروت ملی است

  • کد خبر : 134497
  • 30 بهمن 1402 - 9:45
موسیقی موغام ثروت ملی است
یازاکو - امروزه موسیقی یکی از تاثیرگذارترین هنرها بر رفتار نوجوانان و جوانان است و این گروه سنی بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی می کنند به طوری که موسیقی جزئی از زندگی روزمره ی آنها شده است و گاهی می بینیم که جوانان و نوجوانان نسبت به آن خیلی تعصبی برخورد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، امروزه موسیقی یکی از تاثیرگذارترین هنرها بر رفتار نوجوانان و جوانان است و این گروه سنی بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی می کنند به طوری که موسیقی جزئی از زندگی روزمره ی آنها شده است و گاهی می بینیم که جوانان و نوجوانان نسبت به آن خیلی تعصبی برخورد می کنند.

امروزه موسیقی یکی از تاثیرگذارترین هنرها بر رفتار نوجوانان و جوانان است و این گروه سنی بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به موسیقی می کنند به طوری که موسیقی جزئی از زندگی روزمره ی آنها شده است و گاهی می بینیم که جوانان و نوجوانان نسبت به آن خیلی تعصبی برخورد می کنند.

بدین منظور خبرنگار یازاکو با چند تن از اساتید موسیقی گفت و گویی انجام داده است ،مشروح گفت و گو‌ در ذیل آمده است.

استاد و پیشکسوت موسیقی موغام در خصوص چهارمین جشنواره موسیقی موغام به خبرنگار یازاکو گفت: خدا را شاکر هستیم که امسال چهارمین جشنواره موسیقی موغام به همت شهرداری تبریز و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اجرا می شود.

مهدی شاهمرادی در خصوص تاثیر موسیقی موغام بر نسل های آینده تشریح کرد : برای اینکه نسلی داشته باشیم معنا گرا ، ادبی باید از ظرفیت موسیقی موغام بهره مند شویم.

وی گفت: از جمله هنرمندان این حوزه سید عظیم کرمانی، ملا محمد فضولی، حکیم نباتی می باشد.

این استاد موسیقی خاطر نشان شد: این اقدام شهرداری تبریز بسیار ارزشمند است و مطمئن هستیم نتایج مثبت این جشنواره را در جامعه خواهیم داشت.

استعدادیابی توسط اساتید

استاد قاسم وطن خواه نیز در گفت و گو با خبرنگار یازاکو در خصوص استعدادیابی افراد به خصوص نسل جوان گفت: با برگزاری چنین جشنواره هایی موجبات کشف و استعدادیابی، استعداد های درخشان میشود اما باید توجه کرد که این استعداد یابی توسط استاید با تجربه انجام شود.

وی در خصوص برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی موغام بیان کرد: با برگزاری چنین جشنواره هایی فرهنگ شهر افزایش پیدا میکند همچنین عملکرد مثبت شهرداری در توسعه فرهنگی به عموم نشان داده می شود.

وی خاطر نشان شد : از تمامی عوامل برگزاری این جشنواره بخصوص شهرداری تبریز تشکر ویژه دارم.

گفتنی است چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام، به‌ همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، از یکم تا چهارم اسفندماه در فرهنگ‌سرای الغدیر برگزار و روز پنجم اسفندماه در محل همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز شاهد برگزاری آیین اختتامیه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});