• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

پاسخ قاطعانه جمهوری آذربایجان به ادعاهای ماکرون: رویکردهای مغرضانه تان را متوقف کنید

  • کد خبر : 134908
  • 03 اسفند 1402 - 10:30
پاسخ قاطعانه جمهوری آذربایجان به ادعاهای ماکرون: رویکردهای مغرضانه تان را متوقف کنید
یاز اکو- ما ادعاهای بی اساس علیه آذربایجان و دفاع یکجانبه از ارمنستان توسط امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ارمنستان در ۲۱ فوریه ۲۰۲۴ را محکوم می کنیم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤلکه، این دیدگاه ها در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص ادعاهای امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان طرح شده بود آمده است.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آمده این که فرانسه تاکنون در مورد پایمال شدن حقوق آذربایجانی هایی که از سرزمین هایشان آواره شده و در معرض کشتارهای دسته جمعی طی ۳۰ سال گذشته بوده اند، اظهار نظری نکرده است ولی در مورد حقوق و امنیت ارامنه ای که به میل خود و بدون هیچ خشونتی سرزمین های آذربایجان را ترک کردند مغرضانه صحبت می‌کند، کاملا نامناسب است.

در عین حال، بهتر است طرف فرانسوی بصورت شفاف بیان کند که در چارچوب اعلامیه آلما آتا و نقشه های مشخصی که به اهمیت تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان اشاره شده و برخلاف چنین توافقاتی در قبال تجاوزات ارمنستان و اشغال ۳۰ ساله اراضی آذربایجان و همچنین در‌ گر‌و نگه داشتن ۸ روستای آذربایجان توسط ارمنستان تاکنون اظهارنظر نکرده بصورت روشن جواب دهد که آیا با حفظ این ۸ روستا موافق است یا خیر.

همچنین به جای انتقاد از جمهوری آذربایجان که در ۵ ماه گذشته ثبات را در منطقه حاکم کرده در حالیکه ارمنستان مجددا با یکسری اقدامات تحریک آمیز به بی ثباتی دامن زده است، مقصر دانستن آذربایجان غیرقابل قبول است و باید جلوی این گونه رویکردهای مغرضانه گرفته شود.

بیانیه وزارت امور خارجه آذربایجان در پایان اضافه می کند که ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که سیاست موذیانه فرانسه در ایجاد تنش‌های جدید در منطقه، مانع از صلح و ثبات بوده و هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});