• امروز : سه شنبه - ۱۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 9 July - 2024
5

رقابت ۵۱۲ نامزد انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی برای ۱۹ کرسی

  • کد خبر : 135678
  • 10 اسفند 1402 - 16:30
رقابت ۵۱۲ نامزد انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی برای ۱۹ کرسی
یازاکو - رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از حضور ۵۱۲ نفر در صحنه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برای ۱۹ کرسی استان خبر داد.

تراب محمدی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با تشریح آخرین وضع آمار نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استان، اعلام کرد: ۲۵۹ نفر از این تعداد در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و باقی در سایر حوزه‌های استان به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۵۱۲ نامزد مجلس شورای اسلامی، ۴۴ نامزد زن برای مجلس شورای اسلامی در استان در معرض رای گیری مردم قرار می‌گیرند که ۲۴ نفر آن‌ها در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو هستند.

وی اعلام کرد: تعداد ۴۴ نفر برای هر کرسی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و ۲۷ نفر نیز برای هر کرسی در استان رقابت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که تعداد ۵۰ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی در استان وجود دارد، اظهار کرد: تعداد سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذ رای که یک شعبه مخصوص ارامنه است، فردا در سطح استان فعال خواهد بود و رای گیری در چهار هزار و ۸۶۸ نقطه استان انجام می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه تمام عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی انتخابات استان به میزان ۱۳۰ هزار ساعت نفر برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات فردا آموزش دیده‌اند، افزود: بیش از ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو به صورت مستقیم در انتخابات حضور دارند که شامل اعضای ستاد انتخابات استان، اعضای شعب رای گیری، هیات اجرایی و بازرسان است.

محمدی از تولید یک هزار و ۵۰ محتوا با موضوع انتخابات و افزایش مشارکت مردمی در استان خبر داد و گفت: تمامی بسترها از جمله کانال‌های تلوزیونی صداوسیما، خبرگزاری‌های رسمی و دولتی چون ایرنا و سایر شبکه‌های اجتماعی و مجازی و امکانات دولتی برای تبلیغات در جهت برقراری عدالت تبلیغاتی در اختیار نامزدهای تمامی حوزه‌های انتخابیه استان قرار گرفت.

از تمام نامزدها هنگام ثبت نام، شماره حساب برای شفافیت در امر هزینه‌های تبلیغاتی دریافت شده است.

وی با بیان این‌که بر اساس قانون انتخابات سالجاری در توزیع امکانات دولتی، هیچ تفاوتی بین نامزدهای برجسته و ناشناخته وجود نداشت، خاطرنشان کرد: از تمام نامزدها هنگام ثبت نام، شماره حساب برای شفافیت در موضوع هزینه‌های تبلیغاتی دریافت شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت ستاد پیگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان، افزود: این ستاد با مسئولیت رئیس دادگستری استان و عضویت رئیس ستاد انتخابات استان و تمامی جرایم انتخاباتی منعکس شده توسط سایر ستادها را بررسی کرده و در این راستا نیز از چهار نماینده فعلی استان دعوت و تذکرات لازم به آن‌ها داده شده است.

نامزدهای انتخابات در آذربایجان شرقی ۳۰۰ تذکر گرفتند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۳۰۰ تذکر به نامزدهای استان داده شده و برای برخی نیز پرونده قضایی تشکیل شده که اطلاعات دقیق این موارد باید از طریق مراجع مربوطه اطلاع رسانی شود.

محمدی در ادامه با اشاره به این‌که تمام شعب اخذ رای استان از ساعت هشت صبح فردا، جمعه ۱۱ اسفند ماه موظف به آغاز رای گیری هستند، گفت: امسال مردم می‌توانند از طریق پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و کارت نظام وظیفه اقدام به اخذ رای کنند.

وی با بیان این‌که تمام متولدین یازده اسفند ۱۳۸۴ به قبل مجاز به رای دادن در این انتخابات هستند، تاکید کرد: حتما تمام اشخاص فقط با مدرک هویتی خود اقدام به دادن رای کنند زیرا استفاده از مدرک هویتی شخص دیگر جرم تلقی می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: شروط احراز هویت برای اخذ رای نیز تایید وضعیت حیات فرد، اعتبار مدرک و عدم شرکت در انتخابات است.

وی با بیان این‌که امسال تعرفه‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ادغام شده است، اظهار کرد: مردم باید آرای مربوط به هر ۲ انتخابات را در یک شعبه اخذ کنند و امکان اخذ رای مجلس شورای اسلامی در یک شعبه و رای مجلس خبرگان در شعبه دیگر وجود ندارد.

محمدی همچنین از پیش بینی صندوق‌های اخذ رای سیار برای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، پادگان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد.

وی اظهار کرد: مردم آذربایجان شرقی که همواره در خط مقدم دفاع از کشور و ولایت بوده اند، در جهت لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری و داشتن کشور و مجلسی قوی و کمک به آبادانی و پیشرفت آن، فردا یازده اسفندماه در پای صندوق‌های رای اقدام به انتخاب نمایندگان اصلح خواهند کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=135678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});