• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

سال آینده به صورت جهادی کارزار کاهش بیماری ها شروع می شود

  • کد خبر : 137468
  • 26 اسفند 1402 - 18:11
سال آینده به صورت جهادی کارزار کاهش بیماری ها شروع می شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه سال آینده دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت جهادی وارد کارزار کاهش بیماری ها می شود، گفت: در این راستا سال آینده به صورت شبانه روزی فعالیت می کنیم، چون معتقدیم هر گونه هزینه در مسیر پیشگیری به معنی سرمایه گذاری برای آینده استان و کشور است.

به گزارش یازاکو، بهمن نقی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تامین سلامت مردم را ۲۸ درصد اعلام کرد و ادامه داد: سایر دستگاه های اجرایی، خدماتی، شهرداری ها، فرمانداری ها و البته رسانه های گروهی ۷۲ درصد در این راستا رسالت دارند که باید همه دست در دست هم داده و برای آینده ای با کمترین بیماری ها و نارسایی های پزشکی تلاش کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انجام تعداد ۸۱۰ مورد ماموریت مرکز اورژانس آذربایجان شرقی در ۲ روز اخیر خبر داد و با بیان اینکه با نزدیک تر شدن به زمان تعطیلات نوروزی حجم این ماموریت ها در حال افزایش است، گفت ۲ روز گذشته ۹ هزار مراجعه به مراکز اورژانس استان به ثبت رسیده است.
نقی پور تعداد بستری های ۲ روز اخیر مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی را ۲ هزار ۶۰۰ مورد اعلام کرد.

وی افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی را یکی از اولویت های مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس با اعزام و مقیم کردن تعدادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان ها، افزایش ضریب اشغال تخت های مناطق مختلف پیگیری شد.
وی افزود: یکی از مهمترین پیامدهای افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی استان، کاهش تردد به تبریز و جلوگیری از ارجاع بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانی این کلانشهر است که گامی موفقیت آمیز در راستای سیاست های تمرکززدایی حوزه سلامت به شمار می رود.
نقی پور رضایت مندی اقشار مختلف مردم در شهرها، بخش ها و روستاهای دور و نزدیک به مراکز استانی را از دیگر نتایج ارتقای ضریب اشغال تخت های بیمارستانی بیان کرد که در گذشته به علت نبود متخصصان فعال در مراکز درمانی شهرستان ها، بیماران از مناطق مختلف به تبریز اعزام می شدند.

پزشکان زیر میزی بگیر دس به دامان دولت و مسئولین شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت :بیشترین برخورد را با پزشکان متخلفی داشتیم که رابطه مالی با بیماران داشتند و حتی از مدیر گروهی برکنار کردم اما برای حفظ آبروی افراد اسامی را اعلام نکردیم.

وی ادامه داد: برخی از این افراد به سراغ نمایندگان رفته‌اند که نقی پور نخبگان پزشکی را فراری می‌دهد در حالیکه می‌دانند که دلیل برخورد با آنها دریافت رشوه بوده است.

نقی پور عنوان کرد: پزشکانی که به دلیل دریافت رشوه توبیخ شده‌اند هر روز پیش استاندار و حتی تهران می‌روند که فلانی را عوض کنید و تهدید به برکناری می‌کنند، من تعلق خاطری به این صندلی ندارم و عمر ما هم در این دنیا دو روزه است و بنا نیست که با این تهدیدها از حق مردم بگذریم.

وی تاکید کرد: حتی برخی از این پزشکان نزد برخی مدیران رفته‌اند که چرا در تهران با زیرمیزی پزشکان برخورد نمی‌شود و فقط در آذربایجان‌شرقی اینچنین سختگیری می‌شود؟ این اتفاقاتی که در حال حاضر رخ داده است، متاسفانه بعد از انتخابات شدت یافته وشاید برخی انتظار داشتند علوم پزشکی تبریز حمایتی از فردی خاص داشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});