به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، هلدینگ اوجی که در زمینه محصولات کاغذی تخصص دارد، اعلام کرد به دلیل کاهش شدید تقاضا، تولید پوشک را در ماه سپتامبر متوقف خواهد کرد.
فروش این شرکت از سال ۲۰۰۱ تقریباً به نصف کاهش یافته است.
در ژاپن، فروش پوشک بزرگسالان بیش از یک دهه است که از فروش پوشک بچه پیشی گرفته است و اخیرا آمار جمعیت نشان می دهد که این روند ادامه خواهد داشت.
تعداد تولدها در ژاپن در مقایسه با یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۵۰۳ مرگ در سال ۲۰۲۳ به کمترین میزان خود یعنی ۷۵۸ هزار و ۶۳۱ تن رسید.
پخش عمومی NHK گفت: کودکان زیر ۱۵ سال کمتر از ۱۲ درصد از جمعیت کشور را در سال ۲۰۲۲ تشکیل می دهند، در حالی که افراد ۶۵ سال و بالاتر تقریبا ۳۰ درصد را تشکیل می دهند.
انتظار می رود جمعیت از ۱۲۵ میلیون فعلی به ۸۸ میلیون نفر در سال ۲۰۶۵ کاهش یابد. این نشان دهنده کاهش ۳۰ درصدی در ۴۵ سال است.