• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

کرونا باز هم مسبب سقوط قیمت نفت شد

  • کد خبر : 1409
  • 05 بهمن 1399 - 20:30
کرونا باز هم مسبب سقوط قیمت نفت شد
به دلیل افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در نقاط مختلف جهان به ویژه چین، نگرانی‌ها در خصوص وضعیت تقاضای سوخت افزایش یافته و باز هم سبب کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، یه دلیل نگرانی‌هایی که اعمال قرنطینه‌های جدید برای وضعیت تقاضای سوخت ایجاد کرد، قیمت نفت برای دومین جلسه معاملاتی متوالی در روز دوشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مارس با ۸سنت یا ۰٫۱درصد کاهش به ۵۵٫۳۸دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه مشابه، با یک سنت کاهش، با قیمت ۵۲٫۲۶دلار در هر بشکه معامله شد.

تحلیلگران اذعان داشتند که با توجه به اعمال قرنطینه در هنگ‌کنگ، چین و فرانسه به دنبال افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، محدودیت فعالیت مشاغل و مصرف سوخت، نشانه‌های ضعف بیشتر در تقاضای سوخت بازار وجود دارد.

چین روز دوشنبه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد و سبب تاریک شدن چشم‌انداز تقاضا در بزرگترین مصرف‌کننده انرژی جهان شد.

پس از انتشار داده‌های اداره انرژی آمریکا که نشان داد موجودی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ژانویه، به صورت غافلگیرکننده به ۴٫۴میلیون بشکه افزایش یافته، قیمت‌ها بیشتر تحت فشار قرار گرفت.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط بیکر هیوز، شمار سکوهای نفت و گاز طبیعی اضافه شده توسط شرکت‌های انرژی آمریکایی برای نهمین هفته متوالی در هفته منتهی به ۲۲ژانویه افزایش یافته، اما هنوز میزان آن ۵۲درصد کمتر از سال گذشته است.

از سویی سرمایه‌گذاران در انتظار از سرگیری مذاکرات بین ایران و آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای هستند که می‌تواند لغو تحریم‌های صادرات نفت تهران توسط واشنگتن و افزایش عرضه را به دنبال داشته باشد.

وزیر نفت ایران روز جمعه اعلام کرد که صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر افزایش یافته و فروش محصولات نفتی آن به خریداران خارجی با وجود تحریم‌های آمریکا به بالاترین حد رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});