به گزارش پایگاه خبری یازاکو، علیرضا نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، در ابتدای این جلسه اظهار کرد: ۲ هزار و چهار صد میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین باز پرداخت اصل و سود این اوراق به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری تبریز برای قطار شهری در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این راستا شهرداری لایحه کرده که این اوراق در شورا به تصویب برسد. علی رغم اینکه هزینه این مبلغ متناسب با شرایط جامعه کم نیست، به بیش از ۳۰ درصد سود میرسد.
باغبان افزود: ۲۵ درصد وام هم ضرر است و هزینه بالا میرود اما حتی باید ۴۰ درصد سود را قبول کنیم. چون ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد را شهرداری میپردازد باز هم ارزان ترین پولی است که به پروژه ها تزریق میکنیم که انشاالله در صحن شورا با نظر مثبت به تصویب برسانیم.
احد صادقی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: اوراق به شکلی است که ۱۰۰ میلیون تومان میگیریم و ۱۷۰ میلیون تومان بر میگردانیم و در پایان چهار سال ۵۰ درصد را برمیگردانیم و برای ما فقط ۱۵ درصد سود دارد.
وی ادامه داد: باید به این منطق برسیم که آیا اوراق برای ما نسبت به وام کم هزینه است یا نه، اگر ۵۰ درصد سهم دولت نباشد که خیلی بی صرفه است.