• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

توروسیان: کلیسا در حال مبارزه با ارمنستان است

  • کد خبر : 144940
  • 16 خرداد 1403 - 10:00
توروسیان: کلیسا در حال مبارزه با ارمنستان است
یاز اکو- می توان دو گردهمایی بزرگ برگزار کرد و کلیسای حواری ارمنی را با فدراسیون انقلابی ارمنستان متحد کرد و فدراسیون حواری ارمنی یا کلیسای انقلابی ارمنی نامید.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤلکه، این مطلب را آرسن توروسیان نماینده حزب حاکم “قرارداد مدنی” در مجلس ارمنستان گفته است.

توروسیان گفت: دیروز در مجلس نمایندگان عضو «حزب داشناکستیون» برای طرافداری از کلیسا خیلی تلاش کردند. خود این صحنه را می توان جالب دانست. زیرا داشناکستیون و کلیسای حواری ارمنی به طور سنتی رقیب یکدیگر بوده اند، به ویژه برای ایجاد نفوذ خود بر دیاسپورا دایم باهم در مناقشه هستند. اکنون مسیرهای آنها در مبارزه برای رسیدن به قدرت شروع به تلاقی کرده است.

توروسیان افزود: دیروز وقتی همکارانم گفتند که کلیسا و کاتولیکوس شخصاً جنبش سیاسی را رهبری می کنند، نمایندگان عضو حزب داشناکستیون شروع به اصرار کردند که اینطور نیست، اما هیچ کس در این مورد شک ندارد. کشیش باقرات قالستانیان رهبر جنبش “تاووش برای میهن” اصرار دارد که هنگام تصمیم گیری های کلان بایستی با کاتولیکوس و سایر همکاران سابق یا فعلی کلیسا مشورت شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد که کلیسای حواری ارمنی در حمایت از این جنبش به اصطلاح مقدس بیانیه صادر می کند. اسقف های کلیساهای مختلف بیانیه هایی در حمایت از اقدامات قالستانیان منتشر کرده اند. اگر کلیسا این جنبش را رهبری نمی کرد، قالستانیان از همان ابتدای شروع آن از صفوف خود اخراج می شد، اما ما عکس آن را می بینیم. این چیزی نیست جز مبارزه کلیسا علیه ارمنستان که برای به دست گرفتن حاکمیت تلاش می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});