• امروز : پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 27 June - 2024
1

پوتین: آمریکا ۵۴٫۳ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی بدهکار است

  • کد خبر : 145315
  • 20 خرداد 1403 - 13:45
پوتین: آمریکا ۵۴٫۳ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی بدهکار است
یازاکو - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با بیان اینکه ایالات متحده از «استثمار» پول قابل توجهی به دست آورده است، گفت: بر اساس داده‌های در دسترس عموم، آمریکا ۵۴.۳ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی بدهکار است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح پوتین با تاکید بر اینکه بر اساس داده ها، روسیه چهارمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر «برابری قدرت خرید» شده است.

وی گفت: اگر حاکمیت روسیه به خطر بیفتد، از همه ابزاری که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد.

پوتین با اشاره به اینکه گام‌های مهمی در این زمینه برداشته‌اند، گفت: ما به همراه شرکای خارجی‌مان استفاده از ارزهای ملی را در قراردادهای تجاری خارجی و امنیت و کارایی این گونه مبادلات را افزایش خواهیم داد.

پوتین با اشاره به اینکه روسیه با وجود موانع همچنان جایگاه مهمی در تجارت جهانی دارد، گفت: تجارت این کشور با آسیا ۶۰ درصدبا افریقا۶۹ درصد وآمریکای لاتین ۴۲ درصد افزایش یافته است.

پوتین گفت:سهم آمریکا در اقتصاد جهانی رو به کاهش است چراکه با اقداماتی که در زمینه تحریم ها برداشته شده است، اعتماد به دلار در فعالیت های اقتصادی جهانی را متزلزل کرده است.

پوتین با اشاره به اینکه ایالات متحده از موقعیت انحصاری خود در بازارهای مالی جهانی سوء استفاده می کند، گفت: آنها از این استثمار پول هنگفتی به دست می آورند. بر اساس داده های در دسترس عموم، ایالات متحده ۵۴٫۳ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی بدهکار است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});