• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

ترانزیت کالا از پایانه نوردوز ۳۷ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 145367
  • 20 خرداد 1403 - 19:15
ترانزیت کالا از پایانه نوردوز ۳۷ درصد افزایش یافت
یازاکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عملکرد پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در ترانزیت کالا در سه سال گذشته مناسب است، اظهار کرد: ترانزیت در پایانه مرزی نوردوز ۳۷ درصد و در پایانه مرزی جلفا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

«اورجعلی علیزاده» روز یکشنبه در سلسله نشست های رسانه ای «رسم خدمت» در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون از این پایانه ها در زمینه ترانزیت و صادرات و واردات کالا تردد می کنند و پایانه مرزی «کلاله» در مسیر جمهوری آذربایجان و ایران در منطقه خداآفرین مصوب شده و در دست اجراست.

مصوبه تحویل آزادراه تبریز – زنجان به سازمان راهداری محقق شد

با بیان اینکه آزادراه تبریز – زنجان به صورت مشارکتی با بانک ملی اجرا شده است، گفت: یکی از مصوبه های دولت سیزدهم در دور اول سفر واگذاری وظایف و تحویل این آزادراه به سازمان راهداری بود، که این مصوبه در ۲ ماه گذشته محقق شد.

افزود: از جمله تعهدات بانک ملی بعد از گذشته ۱۰ سال از زمان بهره برداری از آزادراه تبریز – زنجان، بهسازی و آسفالت این آزادراه بود که زیر بار تعهد خود نمی رفت.

وی با بیان اینکه این آزادراه در سال ۱۳۸۶ زیر بارترافیک رفته بود و باید از سوی بانک ملی در سال ۱۴۰۰ بهسازی و آسفالت می شد، اظهار کرد: در جریان سفر دور اول شهید آیت الله رئیسی به آذربایجان شرقی، انتقال و تحویل این آزادراه از بانک ملی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مصوب شده بود که با پیگیری های مدیران استانی این مصوبه محقق شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وظایف مربوط به حفظ و نگهداری از این آزادراه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محول شده است، گفت: در زمان کنونی در مقاطع مختلف ۱۸۸ کیلومتر از این آزادراه که در حوزه آذربایجان شرقی قرار دارد، چهار گروه پیمانکار مشغول بهسازی و آسفالت این مسیر هستند.

علیزاده، با اشاره به اینکه ۱۳ هزار میلیارد ریال در دور اول سفر و ۱۲ هزار میلیارد ریال در دور دوم سفر شهید آیت الله رئیسی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای به این استان اختصاص یافت، گفت: با تخصیص ۶ هزار میلیارد ریال از اعتبار مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان طرح بهسازی و آسفالت راه های روستایی اجرا و با تخصیص چهار هزار میلیارد ریال نیز نقاط حادثه خیز در راه های اصلی و شریانی استان حذف شد.

۱۳ هزار میلیارد ریال در دور اول سفر و ۱۲ هزار میلیارد ریال در دور دوم سفر شهید آیت الله رئیسی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای به این استان اختصاص یافت

 

آسفالت ریزی یک هزار و ۳۲ کیلومتر از راه های آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم یک هزار و ۳۲ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی استان با استفاده از یک میلیون و ۳۰۰ تن حجم آسفالت و صرف ۱۶ هزار میلیارد ریال، آسفالت ریزی شده است.

علیزاده، خط کشی ۱۴ هزار و ۳۷۲ کیلومتر، شناسایی و حذف ۱۶۷ نقاط پرحادثه، نصب ۶۵۲ فقره تابلو اطلاعاتی و اصلاح ۶ هزار و ۵۵۵ کیلومتر شیب جاده ها را از جمله اقدامات این اداره کل در راستای ایمن سازی راه های استان در دولت سیزدهم اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی، ۶۵۴ کیلومتر از راه های روستایی استان بهسازی و آسفالت ، ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده و از این میزان ۲۰۰ کیلومتر سال گذشته آسفالت شده است و امسال نیز ۵۰ کیلومتر باقی مانده آسفالت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای هوشمندسازی جاده ها نیز ۴۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در محورهای شریانی و اصلی استان نصب شده است.

۲۴ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین به ناوگان راهداری آذربایجان شرقی اضافه شد

علیزاده، با بیان اینکه ۴۵۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین در ناوگان راهداری استان برای برف روبی جاده های در فصل زمستان فعالیت می کنند، ادامه داد: با اجرای طرح نوسازی ناوگان راهداری استان در سه سال اخیر، ۲۴ دستگاه جدید به این ناوگان اضافه شد.

وی جابجایی ۵۰ میلیون تن بار به نقاط مختلف کشور، جابجایی ۱۰ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل مسافر و حمل و نقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن نهاده های دامی و کالاهای استراتژیک مانند گندم و جو را از دیگر اقدامات این اداره کل در دولت سیزدهم اعلام کرد.

۲ هزار و ۵۱۸ دستگاه به ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر آذربایجان شرقی اضافه شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وضعیت ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر استان رضایتبخش نبوده و فرسوده است، گفت: اکنون ۳۲ هزار دستگاه با ۴۲ هزار راننده در این ناوگان فعالیت می کنند.

علیزاده، ادامه داد: بر اساس مصوبه سال گذشته دولت برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل کالا و مسافر، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو جدید به ناوگان باری و ۱۸ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل مسافری استان اضافه شد.

۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید

علیزاده، با بیان اینکه ۵۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان فعال است، افزود: در دولت سیزدهم ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی احداث و به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: در زمان کنونی ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی نیز در استان در حال احداث است که پیش بینی می شود ۹ تا ۱۰ مجتمع در سال جاری به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});