• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
2

جریمه تخلفات محیط زیستی بازدارنده نیست

  • کد خبر : 145682
  • 23 خرداد 1403 - 13:15
جریمه تخلفات محیط زیستی بازدارنده نیست
یازاکو - مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان گفت: در حوزه محیط طبیعی، نگاه صرف محیط‌بانی و نگهبانی نیست، بلکه در این حوزه بحث گردشگری مهم است و به‌دنبال سرمایه‌گذار برای این حوزه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمدرضا یافتیان در نشست خبری که در منطقه حفاظت‌شده حیات وحش انگوران برگزار شد، با اشاره به پناسیل‌های گردشگری محیط‌ زیست استان، اظهار کرد: این منطقه به‌دلیل بکر بودن بسیار ارزشمند است، تنوع زیستی این منطقه موجب به‌وجود آمدن منطقه‌ای خاص و منحصربه‌فرد با مجموعه‌ای از حیات وحش در استان شده است.

وی با یادآوری اینکه این نقاط پتانسیل زیادی دارد که در راستای مردمی‌سازی می‌تواند نقش‌آفرین باشد، گفت: این منطقه در مجموع ۱۲۲ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از بهترین زیستگاه‌های قوچ و میش ارمنی است.

یافتیان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد آهوان منطقه فیله‌خاصه و دشت سهرین ۷۷۶ راس کل و بز در طارم و خرمنه‌سر و ۱۰۲۶ راس قوچ ارمنی در ماهنشان بود، ادامه داد: این تعداد سال ۱۴۰۲ افزایش ۱۱ تا ۱۳ درصدی داشت و تعداد قوچ‌ها به ۱۳۳۷ راس و تعداد کل و بز به ۹۲۱ راس افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری می‌تواند در درآمدسازی بسیار موثر باشد، بیان کرد: وضعیت محیط زیست انسانی استان زنجان خوب و قابل قبول است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با بیان اینکه یکی از وظایف این سازمان، مردمی‌سازی صیانت و نگهداری از محیط‌ زیست با توسعه گردشگری در مناطق حفاظت‌شده و پناهگاه‌های حیات وحش است، اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شده است تا همکاران ما کمترین سختی را داشته باشند، ولی با این حال آنها جان خود را در این محل، برای حفظ حیات حیوانات منطقه و حفاظت از آنها در کف دست می‌گیرند و بالاتر از یک شغل، به این عرصه نگاه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز با نقطه مطلوب حفاظت منطقه فاصله داریم، افزود: جریمه تخلفات محیط زیستی بازدارنده نیست، افزایش جریمه‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد، البته ابلاغیه افزایش جریمه شکار در کشور در حال آماده‌سازی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});