• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
2

سالانه ۱۰ میلیون قطعه ماهی گرم‌آبی در آذربایجان‌غربی تکثیر می‌شود

  • کد خبر : 145689
  • 23 خرداد 1403 - 13:45
سالانه ۱۰ میلیون قطعه ماهی گرم‌آبی در آذربایجان‌غربی تکثیر می‌شود
یازاکو - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: سالانه ۱۰ میلیون قطعه انواع ماهیان گرم‌آبی در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تولید و بعد از رسیدن به اوزان مطلوب، رهاسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، منصور لطفی روز چهارشنبه افزود: مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تنها مرکز تکثیر ماهیان شمال غرب کشور بوده و هرسال روند تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی در این مرکز عملیاتی شده و بچه ماهیان تولیدی بعد از رشد لازم و سیدن به اوزان بین پنج تا ۱۰ گرم در منابع آبی استان به استخرهای ذخیره کشاورزی و آب بندها منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه ماهیان گرمابی و بومی استان در این مرکز بعد از تکثیر رهاسازی می شوند، اضافه کرد: دریاچه های پشت سد ارس، سد حسنلو، قیقاج، شهید قنبری، شهید کاظمی و بارون از جمله سدهایی هستند که رهاسازی بچه ماهی ها بعد از چهار ماه در آنها انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه آب پشت این سدها غیر قابل شرب است، اظهار کرد: اکنون تکثیر در این مرکز شروع شده است و بیش از یک هزار صیاد در قالب ۱۰ تعاونی صید و صیادی در حوزه ماهیگیری فعالیت دارند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: کارشناسان شیلاتی و متخصصان تکثیر در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت فعال بوده و ماهیان گرمابی از جمله کپور، آموزف فیتو فاک، بیگ هد در این مرکز تکثیر می شوند.

لطفی بیان کرد: بخشی از تولیدات مرکز نیز در راستای تحقق اهداف توسعه آبزی پروری و اشتغالزایی شیلات ایران به استان‌های همجوار ارسال می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});