• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
2

پل روگذر «شهید مالک رحمتی» در تبریز به پیشرفت ۹۰ درصدی رسید

  • کد خبر : 145756
  • 23 خرداد 1403 - 21:00
پل روگذر «شهید مالک رحمتی» در تبریز به پیشرفت ۹۰ درصدی رسید
یازاکو - شهردار تبریز از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح «شهید مالک رحمتی» خبر داد و گفت: پس از اجرای آسفالت ریزی، تردد خودروها از این مسیر آغاز می شود.

یعقوب هوشیار روز چهارشنبه در بازدید از روند اجرای این تقاطع غیرهمسطح که از آن با عنوان عریض ترین پل پیش ساخته کشور یاد می شود، اظهار کرد: عملیات احداث این پروژه از شهریور ۱۴۰۲ آغاز شد و با بهره گیری از توان فنی و مهندسی نیروهای شهرداری در مدت ۹ ماه به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی مجموعه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: پنج تقاطع غیرهمسطح با تکیه بر توان فنی شهرداری تبریز در دست اجرا است که قطعات سگمنتال آن توسط شهرداری و شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان تولید می‌شود.

شهردار تبریز ادامه داد: از پنج تقاطع غیرهمسطح در حال احداث، پل شهدای قراملک، شهید مالک رحمتی و حیدرآباد در مناطق محروم شهر اجرا می‌شوند که علاوه بر کاهش ترافیک در این مناطق رضایت مندی شهروندان را نیز در پی خواهند داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به اینکه ترافیک های متمادی و تصادف های متعدد موجب گلایه مندی اهالی منطقه شده بود، گفت: هم اکنون با احداث این پل شاهد تحولی بزرگ در این منطقه از شهر خواهیم بود.

یاسین بجانی با اشاره به بهره گیری از تکنولوژی سگمنتال ( قطعات پیش ساخته ) در احداث این پل گفت: این پل با تکنولوژی سگمنتال با تلاش فنی مهندسان شرکت خانه سازی پیش ساخته برای نخستین بار در تبریز احداث شده است.

حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچی‌لر دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم اظهار کرد: توان فنی مطلوب مجموعه های عمرانی شهرداری باعث افزایش سرعت اجرای پروژه و کاهش هزینه ها عمرانی می شود چرا که صفر تا صد قطعات بتنی این پل سگمنتال توسط شهرداری تبریز ساخته شده است.

محمدحسن اسوتچی عضو شورای اسلامی شهر تبریز توسعه زیرساخت های شهری در سال های اخیر را نتیجه همت مضاعف مجموعه مدیریت شهری تبریز دانست و افزود: توان علمی و تجربی نیروی انسانی شهرداری تبریز مهمترین عامل در تحقق پروژه های عمرانی است.

پروژه تقاطع غیرهمسطح مالک رحمتی با طول ۵۷۰ متر و عرض ۱۶ متر و با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه در دست احداث است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});