• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
3

پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی برای مازاد عرضه نفت تا سال ۲۰۳۰

  • کد خبر : 145765
  • 23 خرداد 1403 - 23:26
پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی برای مازاد عرضه نفت تا سال ۲۰۳۰
یازاکو - آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش سالانه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که جهان احتمالا تا سال 2030 " مازاد عرضه" نفت خواهد داشت، زیرا تولید افزایش یافته و در مقابل تغییر رویکرد جهان به سمت انرژی پاک، تقاضا را کاهش می‌دهد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت انتظار می‌رود تقاضای جهانی تا پایان این دهه به ۱۰۶ میلیون بشکه در روز برسد، در حالی که ظرفیت عرضه کلی می‌تواند به ۱۱۴ میلیون بشکه در روز برسد که در نتیجه مازادی خیره‌کننده به میزان هشت میلیون بشکه در روز ایجاد می‌شود که بازارهای نفت باید خود را برای آن آماده کنند.
این پیش‌بینی چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که گروه تولیدکنندگان عمده نفت خام اوپک پلاس اعلام کردند که کاهش تولید را در پاییز امسال آغاز می‌کنند، که در تلاش برای حمایت از قیمت‌ها در برابر ترس از تضعیف تقاضای جهانی اعمال شد.
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود اشاره کرد که کشورهای آسیایی در حال توسعه سریع همانند چین به همراه بخش‌های هوانوردی و پتروشیمی همچنان تقاضای نفت را که در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۲ میلیون بشکه در روز می رسد، افزایش خواهند داد.
اما تغییر به سمت خودروهای الکتریکی همراه با افزایش بهره وری سوخت برای خودروهای معمولی و کاهش استفاده از نفت توسط کشورهای خاورمیانه برای تولید برق، به محدود کردن افزایش تقاضای کلی به حدود دو درصد تا سال ۲۰۳۰ کمک می کند.
به نظر می رسد ظرفیت تولید نفت به رهبری ایالات متحده و سایر کشورهای قاره آمریکا در حال افزایش است که منجر به پیش بینی مازاد هشت میلیون بشکه ای می شود – سطحی که تنها در طول قرنطینه کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ به دست آمد.

آژانس بین‌المللی انرژی گفت: «ظرفیت اضافی در چنین سطوحی می‌تواند پیامدهای مهمی برای بازارهای نفت از جمله برای اقتصادهای تولیدکننده اوپک و فراتر از آن، برای صنعت شیل آمریکا داشته باشد».
فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس، در بیانیه‌ای گفت: «با پایان همه‌گیری، انتقال انرژی به سمت انرژی پاک و تغییر ساختار اقتصاد چین، رشد تقاضای جهانی نفت را کند می‌کند و قرار است این شرایط تا سال ۲۰۳۰ به اوج خود برسد.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});