• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
3

دیزمار؛ دیزمار ماند/ محیط زیست عقب‌نشینی کرد

  • کد خبر : 145799
  • 24 خرداد 1403 - 11:33
دیزمار؛ دیزمار ماند/ محیط زیست عقب‌نشینی کرد
یازاکو - مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرد: منطقه دیزمار با همان عنوان تاریخی خود باقی است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، میثم سعیدی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران در تبریز، افزود: منطقه دیزمار با همان عنوان تاریخی خود باقی است و سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل اینکه منطقه جزو مناطق زیرپوشش است و به دلیل اهمیت تاریخی و سیاسی حادثه اقدام به ایجاد نماد در محل می‌کند.

وی اظهار کرد: یادمان شهید جمهور در ارتفاعات دیزمار می‌تواند تداعی گر فعالیت‌های جهادی دولت انقلابی و مردمی و نیز پاسداشت تلاش‌های خستگی ناپذیر رئیس جمهور شهید و هیأت همراه باشد.

سعیدی با اشاره به اینکه قرار بود آئین تجلیل از محیط بانان نمونه کشور با حضور شهید آیت الله رئیسی روز سوم خرداد ماه در مشهد برگزار شود، یادآور شد: متأسفانه حادثه دلخراش و جانسوز سقوط بالگرد موجب لغو این مراسم شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس آئین یاد شده و تجلیل از محیط بانان نمونه، خانواده‌های نمونه شهدا و جانبازان محیط زیست و یگان‌های برتر محیط زیست کشور فردا در تبریز و با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات ارشد آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

سعیدی دوران سه ساله دولت مردمی و انقلابی در حوزه محیط زیست را یکی از مهمترین دوران تاریخ این مجموعه دانست و با بیان اینکه شخص رئیس جمهوری شهید مدافع اصلی حفاظت از محیط زیست بود، افزایش ۸۰ هزار هکتاری اراضی زیر مدیریت این سازمان در سه سال را جز کارنامه‌های بسیار مهم و موفق برشمرد که این موضوع در شرایطی محقق شد که کمبودهای بودجه‌ای همچنان یکی از چالش‌های مهم محیط زیست است.

به گفته وی بودجه سازمان محیط زیست تنها ۱۲ صدم درصد کل بودجه کشور است که این رقم در کشوری مثل افغانستان ۲ درصد و در آمریکا ۲۰ درصد است.

سعیدی کشف و ضبط بیش از ۱۸ هزار قبضه انواع اسلحه، ایجاد و راه اندازی ۲ هزار خانه محیط زیست، چهار برابر شدن پایش های زیست محیطی، ایجاد و تأسیس یگان‌های حفاظت دریایی، توجه به حفاظت مشارکتی با حضور و دخالت مردم و اعطای ۱۸ هزار کارت همیار محیط زیست را از جمله کارنامه سه ساله سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});