• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
3

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌شرقی تشدید می‌شود

  • کد خبر : 145853
  • 24 خرداد 1403 - 17:00
فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌شرقی تشدید می‌شود
یازاکو - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با تداوم فعالیت امواج تراز میانی جو و شرایط ناپایدار فصلی و محلی، فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه در این استان تشدید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمد امیدفر روز پنجشنبه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه به ویژه در ساعات بعد از ظهر موجب رگبارهای متناوب باران همراه با غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می شود.

وی اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و لغزندگی جاده ای به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال خسارت به سازه های سبک در اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک، سقوط و یا پرتاب اجسام سبک و شکستن سرشاخه های درختان وجود دارد؛ بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده ضروری است.

امیدفر، خواستار عدم اتراق مسافران و علاقه مندان به طبیعت در حریم رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی مسیل ها و کانال های زهکشی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و سیلاب های احتمالی شد.

وی با یان اینکه در اثر فعالیت این سامانه بارشی احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی استان وجود دارد، از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان توجه کرده و از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});