• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
3

معجزه چینی در قلب اروپا؛ رونمایی از قطار سریع‌السیر بلگراد-بوداپست! (+عکس)

  • کد خبر : 145866
  • 25 خرداد 1403 - 11:00
معجزه چینی در قلب اروپا؛ رونمایی از قطار سریع‌السیر بلگراد-بوداپست! (+عکس)
قطار سریع‌السیر جدیدی که توسط چین ساخته شده و بلگراد، پایتخت صربستان را به بوداپست مجارستان متصل می‌کند، با استقبال گسترده روبرو شده است. الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، این قطار را "معجزه" خوانده و از عملکرد آن تمجید کرده است.

پروژه قطار سریع‌السیر چین در اروپا به‌عنوان «معجزه» مورد استقبال قرار گرفت؛ این روزها ساخت خطوط ریلی این‌چنینی در سراسر دنیا به‌شدت باب شده است.

به گزارش یازاکو به نقل از خبرآنلاین، اخیراً در پایتخت صربستان از قطار سریع‌السیر جدیدی رونمایی شد که ساخت آن بر عهده یک شرکت چینی است؛ این قطار بلگراد، پایتخت صربستان را به بوداپست مجارستان متصل می‌کند. در این راستا، الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، با تمجید از عملکرد قطار حیرت‌انگیز چینی، آن را «معجزه» لقب داد.

شبکه ریلی، بخشی از ابتکار «کمربند و جاده چین» در اروپاست که در سال ۲۰۱۳ توسط دولت چین مطرح شد و هدف از پیاده‌سازی آن، توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های وسیعی از آسیا، شرق آفریقا و شرق اروپا عنوان‌شده است.

البته منتقدان نظر دیگری دارند و براین باورند که این اقدام، در حقیقت تلاش چشمگیر چینی‌ها برای افزایش نفوذ درکشورهای مختلف جهان است. در ماه‌های اخیر دولت چین برای تقویت روابط با صربستان و مجارستان تلاش‌های زیادی انجام داده و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در سفر اخیرش به اروپا، علاوه بر فرانسه از صربستان و مجارستان هم بازدید کرد.

 
 

این دو کشور، روابط گرمی با روسیه، متحد اصلی چین دارند و البته باید این را در نظر داشت که لهستان عضو ناتو و اتحادیه اروپا نیز هست.

ویژگی‌های قطار معجزه

طبق گزارش خبرگزاری دولتی چین، این قطار که در ایستگاه قطار زمون صربستان از آن رونمایی شد، دارای ۲۵۰ صندلی است و می‌تواند حداکثر با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

رئیس‌جمهوری صربستان در ادامه اعلام کرد که این کشور، ۵ قطار را به شرکت راه‌آهن چین سفارش داده است تا در امتداد راه‌آهن بلگراد-بوداپست از آن‌ها استفاده کند.

در حال حاضر سازندگان چینی خط راه آهنی بین بلگراد و نووی ساد، دومین شهر بزرگ صربستان را تکمیل کرده‌اند و قرار بر این است که این خط آهن تا ماه دسامبر به سوبوتیکا در نزدیکی مرز مجارستان برسد.

بر اساس گزارش Statista در سال ۲۰۲۱، گستردگی شبکه ریلی پرسرعت چین به حدود ۴۲ هزار کیلومتر رسیده است و در سال ۲۰۱۹، حدود ۲.۳ میلیارد سفر فردی در این خطوط انجام‌شده است که معادل ۶۳ درصد از کل سفرهای ریلی مسافری در چین است.

رنسانس در تکمیل مسیرهای سریع‌السیر ریلی

در سال‌های گذشته رنسانس بزرگی را در طرح‌های راه‌آهن سریع‌السیر شاهد بوده‌ایم؛ در ژانویه، ساخت‌وساز خط ریلی ۳۵۰ کیلومتری بین لاس‌وگاس و جنوب کالیفرنیا آغاز شد و در ماه آوریل، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با طرح پیشنهادی ساخت خطی ریلی با سرعت ۳۸۶ کیلومتر در ساعت بین هیوستون و دالاس، موافقت کرد و طرح‌های جدید دیگری هم روی میز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});