• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

نماینده مجلس: افزایش تعداد نمایندگان نیازمند لایحه دولت است

  • کد خبر : 57994
  • 23 فروردین 1401 - 14:15
نماینده مجلس: افزایش تعداد نمایندگان نیازمند لایحه دولت است
یاز اکو - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن افزایش تعداد نمایندگان مجلس نیازمند موافقت و لایحه دولت است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد علیرضابیگی روز سه شنبه در یک گفت وگوی خبری با اشاره به اینکه قانونگذار افزایش تعداد نمایندگان را جزو اختیارات دولت در نظر گرفته است، افزود: در دوره قبل با وجود اینکه طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفت اما به واسطه مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی و دارا بودن بار مالی با ایراد قانون اساسی مواجه شد.

به گفته وی بر همین اساس این مهم بر عهده دولت گذاشته شد تا لایحه ارائه کند.

علیرضابیگی اظهار داشت: اگر دولت در این رابطه لایحه بیاورد یا موافقت کند، می توان تعداد ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اصلاح جدول حوزه های انتخابیه، ادامه داد: عدم افزایش تعداد نمایندگان بر اساس افزایش جمعیت ابهام برانگیز است، به خصوص اینکه در قانون اساسی این حق برای مردم لحاظ شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اکنون که دولت و مجلس هم راستا می باشد، پیگیر احقاق حقوق مردم در زمینه افزایش تعداد نمایندگان باید بود و اگر دولت در این رابطه لایحه مربوطه را بیاورد، طبق قانون تعداد ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان افزوده خواهد شد.

علیرضابیگی با بیان اینکه افزایش تعداد نمایندگان به صورت طرح در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: در این زمینه همچنان اشکال بار مالی به آن وارد است اما با این حال هماهنگی های زیادی صورت گرفت که عادلانه ۴۰ نماینده در حوزه انتخابیه های مختلف توزیع شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57994

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});