• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
2

۲ دانشگاه از ترکیه در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان

  • کد خبر : 145879
  • 25 خرداد 1403 - 12:00
۲ دانشگاه از ترکیه در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان
یازاکو - 2 دانشگاه ترکیه در 100 دانشگاه برتر، 4 دانشگاه در 200 دانشگاه برتر و 8 دانشگاه در 300 دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی "THE 2024 Dünya Üniversiteler Etki Sıralaması" قرار گرفتند.

دانشگاه فنی استانبول (İTÜ) و دانشگاه عبدالله Gül در رتبه‌بندی جهانی Times Higher Education (THE) در سه دسته “آموزش با کیفیت”، “پایان دادن به فقر” و “اقدام برای آب و هوا” در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

این دستاورد ارزشمند، نشان‌دهنده تعهد و تلاش بی‌وقفه دانشگاه‌های ترکیه در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و ارائه آموزش باکیفیت به دانشجویان است.

رتبه‌های درخشان در سطح جهانی:

دانشگاه فنی استانبول (İTÜ): این دانشگاه در “آموزش با کیفیت” رتبه ۵ را کسب کرد و جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در این زمینه تثبیت کرد.

دانشگاه عبدالله Gül: این دانشگاه در دو دسته “پایان دادن به فقر” و “اقدام برای آب و هوا” به ترتیب رتبه‌های ۵ و ۷ را از آن خود کرد و تعهد خود را به حل چالش‌های جهانی نشان داد.

در مجموع، ۲ دانشگاه ترکیه در ۱۰۰ دانشگاه برتر، ۴ دانشگاه در ۲۰۰ دانشگاه برتر و ۸ دانشگاه در ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی “THE 2024 Dünya Üniversiteler Etki Sıralaması” قرار گرفتند.

۴۲ دانشگاه از ترکیه در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان جای دارند

این رتبه‌بندی توسط موسسه Times Higher Education (THE) انجام می‌شود و ۱۷ شاخص در چهار حوزه پژوهش، مدیریت، خدمات اجتماعی و آموزش را برای ارزیابی ۲۱۵۲ دانشگاه از ۱۲۵ کشور و منطقه در نظر می‌گیرد.

این دستاورد، گامی مهم در جهت ارتقای جایگاه آموزش عالی در ترکیه و نشان‌دهنده پتانسیل بالای دانشگاه‌های این کشور برای رقابت در سطح جهانی است. همچنین، این امر نشان‌دهنده تعهد دانشگاه‌های ترکیه به حل مسائل جهانی و کمک به ایجاد جامعه‌ای پایدار و عادلانه برای همه است.

۱۶ دانشگاه از ترکیه در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند!

رتبه‌بندی Times Higher Education (THE) نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر ترکیه در آموزش عالی است.

۱۶ دانشگاه ترکیه در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی THE 2024 Impact Rankings قرار گرفتند. این تعداد، ترکیه را به کشوری با بیشترین تعداد دانشگاه در این رده تبدیل می‌کند.

۱۵ دانشگاه ترکیه در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در ۱۷ شاخص مربوط به اهداف توسعه پایدار (SDGs) قرار گرفتند. این دستاورد نشان‌دهنده تعهد قوی دانشگاه‌های ترکیه به توسعه پایدار است.

۱ دانشگاه ترکیه در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان در زمینه “آموزش با کیفیت” قرار گرفت. این امر نشان‌دهنده کیفیت بالای آموزش در دانشگاه‌های این کشور است.

ترکیه با ۱۰۰ دانشگاه، پس از هند، دومین کشور جهان از نظر تعداد دانشگاه در رتبه‌بندی THE است.

دانشگاه‌های ترکیه در ۱۵ SDG از ۱۷ SDG در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. این امر نشان‌دهنده تعهد گسترده دانشگاه‌های این کشور به حل مسائل جهانی مانند فقر، گرسنگی، نابرابری جنسیتی و تغییرات آب و هوایی است.

دانشگاه فنی استانبول (İTÜ) در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان در زمینه “آموزش با کیفیت” قرار گرفت. این دانشگاه همچنین در رتبه‌بندی کلی “THE Impact Rankings” در رده ۳۴ قرار گرفت.

دانشگاه عبدالله Gül در دو SDG “پایان دادن به فقر” و “اقدام برای آب و هوا” به ترتیب رتبه‌های ۵ و ۷ را کسب کرد. این امر نشان‌دهنده تعهد این دانشگاه به حل دو چالش مهم جهانی است.

Phil Baty، مسئول روابط جهانی THE: “این که دانشگاه‌های ترکیه در سه SDG جداگانه در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند، دستاوردی فوق‌العاده چشمگیر است. این امر به ویژه با توجه به افزایش قابل توجه رقابت جهانی در این رتبه‌بندی، که ۴۴۷ دانشگاه بیشتر از سال گذشته در آن شرکت کرده‌اند، قابل توجه است.”

این رتبه‌بندی نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر ترکیه در آموزش عالی در سال‌های اخیر است. تعهد قوی دانشگاه‌های این کشور به توسعه پایدار، آموزش با کیفیت و حل مسائل جهانی، آنها را به بازیگران کلیدی در صحنه آموزش عالی جهانی تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});