• امروز : پنج شنبه - ۳۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 June - 2024
2

چهار هزار و ۷۸۷ طرح اشتغال روستایی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 145993
  • 26 خرداد 1403 - 14:45
چهار هزار و ۷۸۷ طرح اشتغال روستایی در آذربایجان‌شرقی
یازاکو - مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی گفت: در سه سال گذشته چهار هزار و ۷۸۷ عنوان طرح اشتغال پایدار روستایی این استان در قالب تسهیلات حمایت از توسعه اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمد اسکندری میزان تسهیلات پرداختی برای این طرحها را ۶ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: این تعداد طرح بیشتر در مناطق کم برخوردار آذربایجان شرقی اجرا شده که میزان اشتغالزایی آنها ۹ هزار و ۸۲۸ نفر است.

وی ادامه داد: علاوه بر طرح‌های فوق، در قالب تسهیلات قرض الحسنه روستایی و از اعتبارات جز سه بند”و” تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۳۰۷ میلیارد ریال برای متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

اسکندری میزان اشتغالزایی طرح‌های مربوط به تسهیلات قرض الحسنه در روستا‌های آذربایجان شرقی را یک هزار و ۴۶۰ نفر اعلام کرد.

وی تسهیلات اعطایی مربوط به تفاهم نامه منعقده بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با پست بانک از محل طرح‌های درآمدزایی دهیاری‌های استان را از دیگر اقدامات مهم دولت در سه سال گذشته در حوزه محرومیت زدایی در مناطق روستایی بیان کرد که در این زمینه تعداد ۱۱۱ طرح تصویب و اجرایی شد.

اسکندری ادامه داد: تسهیلاتی به میزان ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد که میزان اشتغالزایی آنها ۲۴۰ نفر بود.

وی با اشاره به اینکه در قالب تسهیلات قرض الحسنه روستایی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته نیز برای تعداد ۴۲۰ عنوان طرح اشتغالزایی در آذربایجان شرقی کمک‌های خوبی به روستائیان شده است، افزود: میزان این کمک‌ها ۶۵۰ میلیارد ریال است.

اسکندری میزان اشتغالزایی طرح‌های یاد شده را ۴۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: ایجاد ۱۰۹ خانه ورزش روستایی با اعتبار ۱۹ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در زمینه نشاط بخشی به جوامع روستایی آذربایجان شرقی است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری ایجاد ۱۰۹ خانه ورزش روستایی با اعتبار ۱۹ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در زمینه نشاط بخشی به جوامع روستایی آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: در این زمینه نیز در سه سال گذشته ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر از روستائیان استان از خانه‌های ورزش بهره‌مند شدند.

اسکندری ادامه داد: ساخت، تجهیز و نوسازی سالن یا زمین‌های ورزشی نیز در سه سال گذشته روندی افزایشی داشت به گونه‌ای که در این مدت تعداد ۳۵ مورد سالن و زمین ورزشی روستایی در نقاط مختلف آذربایجان شرقی ساخته و بهسازی شد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی میزان سرمایه گذاری در این رابطه را حدود هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی تعداد روستائیان بهره‌مند از سالن‌های ورزشی را ۷۲ هزار و ۵۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: تلاش برای زدودن چهره محرومیت از روستا‌ها یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم است که در این زمینه گام‌های بسیار مهم و ارزنده‌ای برداشته می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});