• امروز : پنج شنبه - ۳۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 20 June - 2024
2

کاهش قدرت خرید کارگران آذربایجان غربی/ دستمزد کارگران فقط کفاف ۱۵ روز مخارج زندگی را می‌دهد

  • کد خبر : 145999
  • 26 خرداد 1403 - 15:30
کاهش قدرت خرید کارگران آذربایجان غربی/ دستمزد کارگران فقط کفاف ۱۵ روز مخارج زندگی را می‌دهد
یازاکو - عضو هیات اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: افزایش تورم و پایین بودن نرخ تعیین شده دستمزد در سال جاری، باعث کاهش قدرت خرید کارگران در استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، دانش اسماعیلی، عضو هیات اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی اظهار داشت: در حال حاضر کارگران از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند و دستمزد آنها فقط کفاف ۱۵ روز مخارج زندگی‌شان را می‌دهد.

وی افزود: کارگران ساختمانی سال‌هاست در صف بیمه قرار دارند و با وجود وعده‌های فراوان، تاکنون هیچ کارگر ساختمانی در استان بیمه نشده است.

اسماعیلی همچنین به مهاجرت فصلی کارگران استان به کشورهای همسایه، به ویژه عراق و ترکیه اشاره کرد و گفت: “به دلیل نبود کار، بسیاری از کارگران به کشورهای همسایه می‌روند و بیمه این کارگران توسط تامین اجتماعی قطع می‌شود که مشکلات زیادی برای آنها ایجاد می‌کند.”

اسماعیلی ادامه داد: همین چند ماه قبل یکی از کارگران ساختمانی ایرانی در ترکیه فوت شد و به دلیل قطع بیمه این کارگر، خانواده وی با مشکلات فراوانی روبرو شدند.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قطع بیمه کارگران را ظلم در حق کارگر و خانواده کارگر عنوان کرد و‌ گفت: چنین اقداماتی موجب سلب حق و‌حقوق قانونی این کارگران و خانواده آنها می شود.

وی به سکونت کارگران در مناطق حاشیه شهر اشاره کرد و خواستار اعمال تخفیف‌های ویژه برای پروانه ساخت، اشتراک گاز، برق و آب شد.

اسماعیلی در پایان هشدار داد: “اگر حال کارگر خوب نباشد، حال تولید در کشور هم خوب نخواهد بود. بنابراین، باید تا دیر نشده فکری به حال شرایط معیشتی کارگران کرد.”

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});