• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2

آذربایجان‌شرقی ظرفیت سرمایه‌گذاری در ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی دارد

  • کد خبر : 146212
  • 28 خرداد 1403 - 15:00
آذربایجان‌شرقی ظرفیت سرمایه‌گذاری در ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی دارد
یازاکو - رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان در حوزه ایجاد زنجیره ارزش، فرآوری، بسته‌بندی و بازرگانی محصولات کشاورزی ظرفیت خاص بالایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، «اکبر فتحی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای آشنایی سرمایه گذاران با توانمندی‌ های صادراتی و ظرفیت‌ های مربوط به ایجاد زنجیره ارزش هر سال نمایشگاه هایی در این راستا در سطح استان برپا می شود.

وی اظهار کرد: امسال نیز بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری و صنایع وابسته و بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، آبزیان، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته در تبریز برگزار می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این نمایشگاه ها از ۳۰ خرداد تا ۲ تیر ماه سال جاری برای بازدید سرمایه گذاران، فعالان این حوزه و علاقه مندان در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تبریز برپا می شود.

فتحی، با بیان اینکه تبریز به قطب نمایشگاهی منطقه و نمایشگاه‌های بخش کشاورزی کشور و حتی خاورمیانه تبدیل شده است، ادامه داد: نمایشگاه بین المللی کشاورزی در این شهر یک رویداد راهبردی در حوزه صنعت کشاورزی است که هر سال با حضور صدها شرکت نمونه تولیدکننده تجهیزات کشاورزی و فن‌آوری های نوین از داخل و خارج از کشور برپا می شود.

وی یادآور شد: این نمایشگاه ها فرصتی منحصر به فرد برای نمایش و ارتباط با بازارهای داخلی و خارجی فراهم می کند و به عنوان یک پل ارتباطی بین صنعتگران، کشاورزان، تجار و مصرف کنندگان، برای معرفی دستاوردها، نوآوری ها و امکانات موجود در صنعت کشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شرکت کنندگان می‌توانند در این نمایشگاه، تولیدات خود را به مخاطبان نشان دهند، ارتباط با مشتریان و همکاران جدید برقرار کنند و بستری مناسب برای انتقال فن‌آوری‌های جدید و بهبود روش‌های تولید فراهم ساخته و اطلاعاتی درباره محصولات، فن‌آوری‌ها و فرصتهای همکاری به دست آورند.

فتحی، افزود: این نمایشگاه همچنین فرصتی را برای بحث و گفت و گو درباره مسائل و چالش‌های صنعت کشاورزی و دام و طیور فراهم می‌کند و با تمهیدات به عمل آمده در خصوص برگزاری سمینارها و کارگاه‌های مختلف جنبی در حوزه های مرتبط با کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، دامپروری، طیور، شیلات، آب و خاک و فرآوری محصولات کشاورزی، اساتید و متخصصان مطرح، تجارب و دانش خود را با شرکت کنندگان به اشتراک می‌گذارند و در مورد راهکارها و سیاست های بهبود صنعت کشاورزی بحث و تبادل نظر می‌کنند.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی است که تمام شاخه‌های صنعت کشاورزی در یک مکان تجمیع شده تا محصولات متنوع ایران و دنیا را به نمایش بگذارند و به عنوان یک فرصت تجاری برای ارتقای سطح صنعت کشاورزی کشور و جذب سرمایه گذاری در این حوزه، نقشی بسیار مهم و قابل توجه دارد.

فتحی، افزود: با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، تلاش شده تا شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی پررنگ تر از سال های گذشته در این نمایشگاه حضور داشته باشند

وی یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ شرکت و واحد تولیدی و بازرگانی از ۲۱ استان کشور شامل استان های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، اردبیل، لرستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کردستان، گیلان، مرکزی، همدان، قزوین، زنجان و فارس و چندین شرکت از کشور ترکیه در سه سالن امیرکبیر، پروین اعتصامی و شهریار محصولات خود را به نمایش می گذارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});