• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
4

رشد ۴۹ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری

  • کد خبر : 146663
  • 02 تیر 1403 - 11:30
رشد ۴۹ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری
یازاکو - معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان دارای رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ و حدود ۹ درصد بالاتر از رشد اعتبارات تملک استان‌های کشور است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، علی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعتبارات منابع استانی استان در سال ۱۴۰۲ با ۴۱ درصد رشد نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود دو هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این رقم تا پایان سال به ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان ارتقا یافته و حدود ۵۹ درصد تخصیص داشت، افزود: سهم استان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان های کشور حدود ۳.۳۷ درصد بوده است.

وی ابراز داشت: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۶۴ پروژه در دست اجرا بوده که از این تعداد، ۳۹۶ پروژه احداثی و توسعه‌ای تعریف شده بود و سایر پروژه ها نیز در قالب تعمیر، تجهیز، خدماتی و سایر موارد مستمر تعریف اجرا شد.

فرجی افزود: از میان پروژه های احداثی و توسعه‌ای استان، ۲۹۶ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد، تعداد ۲۲۲ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و از بین آنها ۱۷۹پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد:در نهایت با در نظر داشتن ملاحظات موجود و با اولویت خاتمه و بهره‌برداری از پروژه ها، تعداد ۱۳۰ پروژه اولویت‌دار با دریافت تخصیص ۱۰۰ درصد خاتمه یافته و از فهرست پروژه‌های نیمه‌تمام خارج شدند.

وی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان دارای رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ و حدود ۹ درصد بالاتر از رشد اعتبارات تملک استان‌های کشور است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی افزود: ترکیب منابع اعتباری استان‌ها در سال جاری متنوع تر بوده و ردیف‌هایی از جمله توازن، محرومیت زدایی، کمک‌های فنی و اعتباری برای فعال‌سازی واحدهای راکد و تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون اصلاح قانون معادن در سرجمع اعتبارات استانی سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است و در مجموع اعتبارات استان مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبلغ پنج هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان بالغ شده است.

وی ادامه داد: بخش عمده اعتبارات استان برای مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا از منابع ملی تامین می‌شود و تعداد ۱۰۲ پروژه با نام استان استخراج شده از پیوست یک قانون بودجه کل کشور دارای حدود چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۲ دارای حدود سه هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار و میانگین تخصیص پرداختی به این پروژه‌ها حدود ۶۰ درصد گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146663
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});