• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
1

گمرک جلفا با آینده‌نگری و پیش‌بینی مناسبات سیاسی و منطقه‌ای طراحی شود

  • کد خبر : 147218
  • 07 تیر 1403 - 11:15
گمرک جلفا با آینده‌نگری و پیش‌بینی مناسبات سیاسی و منطقه‌ای طراحی شود
یازاکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: گمرک جلفا باید با آینده‌نگری طراحی شده و مناسبات سیاسی و اقتصادی منطقه در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمد کلامی در جلسه کارگروه تجارت فرامرزی افزود: تاکید استاندار شهید بر ۲۴ ساعته شدن گمرک جلفا عملی شود، چرا که این موضوع در ترانزیت استان نقش اساسی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: احداث پایانه کلاله با جدیت دنبال و با پیشی بینی زیرساخت‌های لازم در شان جمهوری اسلامی ایران اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه همیشه صرفا با دستور نمی‌شود کارها را پیش برد گفت: برای ساماندهی مرز باید کار کارشناسی انجام شود تا این امر با کمترین آسیب به شهر و محل تردد طراحی و عملیاتی شود.

کلامی ادامه داد: اگر بخواهیم برای توسعه آذربایجان شرقی چند مزیت بگوییم، نیروی انسانی کارآمد و موقعیت جغرافیایی ویژه است که می تواند آذربایجان شرقی را هاب منطقه‌ای کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: این کار مستلزم دو عامل زیرساخت‌های حمل و نقل و گمرکات است که باید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در واردات و صادرات کالا نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جلفا گفت: یکی از مزیت های جلفا ظرفیت گردشگری آن است و منطقه آزاد ارس در آینده نزدیک قطب گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفتارهای گمرکی رو به بهبود است گفت: گمرک جلفا باید با آینده نگری طراحی شده و مناسبات سیاسی و اقتصادی منطقه در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});