• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
2

صادرات ترکیه در سه ماهه نخست امسال به ۶۳.۶ میلیارد دلار رسید

  • کد خبر : 147837
  • 14 تیر 1403 - 12:20
صادرات ترکیه در سه ماهه نخست امسال به ۶۳.۶ میلیارد دلار رسید
یازاکو - در حالی که صادرات در سراسر جهان در سه ماهه نخست امسال با 0.6 درصد کاهش سالانه به 5 تریلیون و 919 میلیارد دلار رسید، صادرات کالا از ترکیه با 3.6 درصد افزایش به 63 میلیارد و 603 میلیون دلار رسید.

وزارت بازرگانی ترکیه، میزان تجارت خارجی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ منتشر شده توسط سازمان تجارت جهانی را به اشتراک گذاشت.

بر این اساس آمار صادرات جهانی در سه ماهه مذکور با ۰٫۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ تریلیون و ۹۱۹ میلیارد دلار و صادرات ترکیه با ۳٫۶ درصد به ۶۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون دلار رسید.

میزان صادرات جهانی در بازه سالانه با ۴٫۲ درصد کاهش به ۲۳ تریلیون و ۸۰۸ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که صادرات از ترکیه با ۰٫۸ درصد افزایش به ۲۵۷٫۶ میلیارد دلار رسیده است.

در این زمینه، روند افزایشی سهم صادرات سالانه ترکیه در صادرات جهانی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ادامه یافت و با ۰٫۰۵ واحد افزایش نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۱٫۰۸۲ درصد رسید.

وزارت بازرگانی ترکیه تاکید کرد: به عنوان وزارت بازرگانی، با سیاست‌ها و استراتژی‌هایی که در چشم انداز صادرات با تمرکز بر ارزش افزوده، نوآوری و رقابت دنبال می‌کنیم، با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهیم تا سهم ترکیه در تجارت جهانی را افزایش دهیم. به منظور تقویت بیشتر موقعیت خود در زنجیره تامین جهانی، از روندهای تجارت جهانی بهترین استفاده را خواهیم کرد و به افزایش دستاوردهای خود ادامه خواهیم داد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});