• امروز : چهارشنبه - ۲۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 July - 2024
3

نروژ بزرگترین سرمایه گذار ترکیه در ماه می

  • کد خبر : 148748
  • 25 تیر 1403 - 15:44
نروژ بزرگترین سرمایه گذار ترکیه در ماه می
یازاکو - انجمن سرمایه گذاران بین المللی (YASED) در گزارشی با استناد به داده های بانک مرکزی اعلام کرد که نروژ در ماه مه پیشتاز سرمایه گذاری های خارجی در ترکیه شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت این کشور اسکاندیناوی دارای ۳۹ درصد سهم است و پس از آن هلند با ۱۸ درصد، چک با ۸ درصد، سوئد با ۵ درصد و آذربایجان با ۴ درصد قرار دارند.

بر اساس این گزارش، کشورهای اروپایی خارج از اتحادیه اروپا (EU-27) با داشتن سهم ۴۵ درصدی به عنوان بزرگترین منطقه سرمایه گذار در ترکیه ظاهر شدند.

به گفته YASED، ترکیه ۵۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI)، ۳۰۳ میلیون دلار از طریق ابزارهای بدهی و ۱۸۹ میلیون دلار از طریق فروش املاک و مستغلات به اتباع خارجی در می ۲۰۲۴ ثبت کرده است.

پس از فاکتورگیری در واگذاری‌ها به ارزش ۸ میلیون دلار، کل ورودی FDI 1.1 میلیارد دلار بود که معادل ۲۲ درصد از کسری حساب جاری در ماه مه بود.

در ماه مه ۲۰۲۴، کل سرمایه ورودی به ۵۹۰ میلیون دلار رسید. خدمات حمل و نقل و ذخیره سازی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است که بالغ بر ۴۲ درصد با ورودی بالغ بر ۲۴۷ میلیون دلار است.

یاسد اعلام کرد؛ رایانه ها، محصولات الکتریکی-الکترونیکی و نوری ۱۰ درصد را به خود اختصاص دادند، در حالی که کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری ۹ درصد از ورودی ها را در همان ماه به خود اختصاص دادند.

به گفته این انجمن، در مجموع، ترکیه از سال ۲۰۰۲ بیش از ۲۶۷ میلیارد دلار ورودی FDI دریافت کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=148748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});