• امروز : پنج شنبه - ۲۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 July - 2024
1

پرورش مار پیتون؛شیوه ای جدید در تولید پروتئین جهان

  • کد خبر : 148937
  • 28 تیر 1403 - 13:00
پرورش مار پیتون؛شیوه ای جدید در تولید پروتئین جهان
یازاکو - در قلب مناظر کشاورزی تایلند، پیتون‌ها در انبارها حلقه می‌زنند، پوست آن‌ها برای صنعت مد و پتانسیل آنها به عنوان یک منبع پروتئینی پایدار مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح در انباری در زمین‌های کشاورزی و مرطوب مرکزی تایلند، هزاران مار پیتون در حال پرورش هستند.
آنها به خاطر پوست‌های محکم و پولک دارشان که به خانه‌های مد اروپایی برای کمربند، کیف و کیف دستی فروخته می‌شوند، پرورش می یابنداما برخی از دانشمندان و صاحبان صنعت معتقدند ارزش واقعی مارها می‌تواند در گوشت آنها باشد.

تقاضا برای گوشت در سطح جهان در حال رشد است، علیرغم ردپای کربن مرتبط با دام های سنتی و در حالی که رژیم غذایی گیاهی اغلب به عنوان بهترین جایگزین معرفی می شود، برخی احساس می کنند خزندگان به عنوان یک گزینه نادیده گرفته شده اند.
مارها می توانند درجه حرارت بالا و خشکسالی را تحمل کنند، به سرعت تولید مثل کنند و بسیار سریعتر از منابع سنتی پروتئین حیوانی رشد کنند در حالی که غذای بسیار کمتری مصرف می کنند.

محققان تخمین می زنند که چین و ویتنام به تنهایی دارای حداقل ۴۰۰۰ مزرعه مار پیتون هستند که چندین میلیون مار تولید می کنند و بیشتر برای صنعت مد هستند.
مطالعه‌ای که اوایل سال جاری در مجله نیچر منتشر شد، نتیجه‌گیری کرد: « تولید مارپیتون ممکن است پاسخی انعطاف‌پذیر و کارآمد به ناامنی غذایی جهانی ارائه دهد».
محققان یک سال را صرف مطالعه نزدیک به ۵۰۰۰ مار پیتون مشبک و برمه ای در دو مزرعه تجاری در ویتنام و تایلند کردند.
پاتریک اوست، مدیر موسسه آفریقایی هرپتولوژی کاربردی و یکی از دانشمندان درگیر در این مطالعه، می‌گوید: «آن‌ها می‌توانند ماه‌ها بدون غذا و آب زنده بمانند و به معنای واقعی کلمه وضعیت خود را از دست نخواهند داد.» .

مار پیتون‌ها با مرغ‌های ضایعاتی و جوندگان صید شده وحشی تغذیه می‌شدند و نسبت خوراک به گوشت کارآمدتری را نسبت به مرغ، گوشت گاو و حتی جیرجیرک ارائه می‌دادند.
آست گفت: آنها همچنین به سرعت تولید مثل می کنند وسالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تخم می گذارند.
یک پرورش دهنده مار گفت: «من مارهایم را می‌خورم زیرا می‌دانم آنها چه می‌خورند و چگونه آنها را بزرگ می‌کنم.
مار پیتون وحشی مدت‌هاست که در سراسر آسیای جنوب شرقی خورده می‌شود، اما گوشت آن علیرغم اینکه بافتی شبیه مرغ دارد و چربی‌های اشباع کمی دارد، هنوز مورد توجه بین‌المللی قرار نگرفته است.
مالوچی گفت: “مشکل این است که بازاری برای گوشت پیتون وجود ندارد. ما باید به مردم در مورد مزایای آن آموزش دهیم.”
در حالی که سازمان ملل و فعالان اقلیم از حرکت به سمت رژیم غذایی گیاهی تر حمایت می کنند، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) تخمین می زند که تقاضا برای گوشت تا سال ۲۰۳۲ به دلیل رشد جمعیت در مناطق کم درآمد و افزایش ۱۴ درصد افزایش یابد. استانداردهای زندگی در کشورهای آسیایی
در همین حال، خشکسالی و آب و هوای شدید، کشاورزی سنتی را در بسیاری از نقاط جهان که نیاز به پروتئین ضروری است، به طور فزاینده ای دشوار می کند.
علی‌رغم این چالش‌ها، آست معتقد است که پرورش مار پیتون «پتانسیل عظیمی» دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=148937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});