• امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
1

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 149140
  • 30 تیر 1403 - 12:45
پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
یازاکو - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز شنبه تا اواسط هفته، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ، استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، «محمد امیدفر»، روز شنبه افزود: بر اساس نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و در برخی نواحی بروز مه می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت بیشتر نیمه شمالی و شرقی استان را دربر می گیرد، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، این سامانه بارشی از عصر یکشنبه به تدریج از جو استان خارج می شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شدت بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و برخورد آذرخش وجود دارد بر این اساس عدم اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی و مسیرگشایی مسیل ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در ترددهای جاده ای ضروری است.

امیدفر، با اشاره به احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای، سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک و در برخی نواحی خیزش یا نفوذ گرد و خاک، ادامه داد: مردم نسبت به محکم کردن سازه های سبک اقدام کرده و از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته آذرشهر با دمای ۳۵ درجه و تیکمه داش با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۹.۵ و در گرمترین زمان به ۳۰.۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});