• امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
1

عشایر آذربایجان‌شرقی از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

  • کد خبر : 149201
  • 30 تیر 1403 - 16:00
عشایر آذربایجان‌شرقی از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
یازاکو - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال رگبار باران و طغیان رودخانه‌ها، گفت: عشایر استان از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، «مجید فرشی» روز شنبه با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، افزود: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب امروز و روز یکشنبه تشدید می شود.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو موجب بارش رگبار باران، غرش آذرخش و وزش باد گاهی به نسبت شدید در استان به ویژه نواحی شمالی و شرقی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، مه گرفتگی، برخورد آذرخش، لغزندگی جاده ای و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد.

فرشی، با تاکید بر آمادگی دستگاه های خدمات رسان و امدادی استان از جمله شهرداری ها، راهداری ها، هلال احمر و پلیس راه برای مواجهه با شرایط ناپایدار جوی، ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان نسبت به پاکسازی آبروها و کانال های عبور آب درون و برون شهری و پاکسازی دهانه پل ها اقدام کنند.

وی از مردم نیز خواست، از توقف خودروهای خود در حریم، بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و کنار ساختمان های نیمه کاره، انجام فعالیت های کوهنوردی خودداری کرده و در تردد از کنار ساختمان های نیمه کاره احتیاط کنند.

فرشی، همچنین با اشاره به احتمال وزش باد گاهی به نسبت شدید، خیزش یا نفوذ گرد و خاک و سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک، خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه ها و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});