• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

چهار درصد سالمندان آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

  • کد خبر : 149910
  • 06 مرداد 1403 - 11:15
چهار درصد سالمندان آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند
یازاکو - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تنها چهار درصد از مجموع جامعه آماری سالمندان این استان تحت پوشش مستقیم خدمات این مجموعه هستند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فرگل صحاف روز شنبه، تعداد افراد سالمند بالای ۶۰ سال آذربایجان شرقی را ۵۳۴ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: از این افراد ۲۱ هزار و ۱۳۴ نفر به طور مستمر از خدمات بهزیستی استان بهره مند می شوند که در مقایسه با سایر استان ها آماری مناسب به شمار می رود.

وی تعداد سالمندان نگهداری شده در مراکز شبانه روزی بهزیستی آذربایجان شرقی را در زمان حاضر ۴۷۶ نفر اعلام کرد که در تعداد ۱۰ مرکز نگهداری می شوند.

صحاف آذربایجان شرقی را یکی از استان های پیر کشور برشمرد که نسبت جمعیت بالای ۶۰ سال آن در سال های اخیر روند بسیار صعودی به خود گرفته است و بر همین اساس در سال های آینده نیاز به مراقبت های توان بخشی از این قشر بیشتر خواهد شد.

وی از فعالیت تعداد یازده مرکز خدمات درمانی در منزل تحت نظارت بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از این مراکز تعداد ۶۸۰ نفر که عمده آنها را سالمندان تشکیل می دهند، بهره مند می شوند.

صحاف تعداد مراکز مراقبت در منزل آذربایجان شرقی را پنج مرکز اعلام و اضافه کرد: در این مراکز نیز تعداد ۳۴۶ نفر تحت مراقبت های درمانی و توان بخشی سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین ماهانه تعداد ۶۹ هزار و ۳۹۱ نفر معلول از خدمات بهزیستی آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف بهره مند می شوند، یادآور شد: ارزش مالی این نوع خدمات در هر ماه معادل پنج هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین از ارایه خدمات به تعداد یکهزار و ۵۷۲ نفر از معلولان ضایعه نخاعی در استان در هر ماه خبر داد که هزینه های معادل ۳۹۶ میلیارد ریال را شامل می شود.

این مجموعه حمایتی ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار را در آذربایجان شرقی زیر پوشش دارد که ۵.۷۸ درصد کل مددجویان سازمان بهزیستی کشور را شامل می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});