• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
1
آخرین سال شورا

ابقاء یا تغییر رئیس؟

  • کد خبر : 150614
  • 12 مرداد 1403 - 23:25
ابقاء یا تغییر رئیس؟
قرار است در واپسین سال شورا آخرین هیئت رئیسه این دوره نیز انتخاب شوند و طبق گمانه زنی‌ها ممکن است برای اولین بار در این دوره شورای شهر تبریزسوم، برای سومین بار ریاست شورا تغییر یابد.

یازاکو؛ نوید محمدی نسب آباد – با آغاز به کار شورای ششم انتظار برقراری شورایی یک دست و آرام می‌رفت، چرا که در این دوره انتخابات در فضایی نسبتا کم رمق که اعضای آن با کمتر از نصف آرای ادوار گذشته وارد شورا شده بودند، اکثریت ۷نفره شورا از لیست ائتلاف انقلاب بودند و۳نفر دیگر از همفکران این جریان بودند.
به همین خاطر بود که اولین روز شورا در فضایی آرام و توافق شده تمام کرسیهای هیئت رئیسه تقسیم بندی شد و شورای ششم در فضایی آرام کار خود را شروع کرد.
با آغاز فعالیت عباس رنجبر شهردار منتخب شورا کم کم اختلافات پدیدار شد و با استیضاح وی اختلافات علنی‌تر شد. در هفتمین ماه فعالیت شورا دومین شهردار این دوره انتخاب شد و با پایان اولین سال شورا، هیئت رئیسه با تغییر نائب رئیس و ابقای رئیس شورا به کار خود ادامه داد.
سال سوم اعضای هیئت رئیسه شورا به کل تغییر یافتند و حواشی آن مدتها ادامه پیدا کرد.
حالا قرار است در واپسین سال شورا آخرین هیئت رئیسه این دوره نیز انتخاب شوند و طبق گمانه زنی‌ها ممکن است برای اولین بار در این دوره شورای شهر تبریزسوم، برای سومین بار ریاست شورا تغییر یابد.
در زیر به بررسی افراد مطرح شده برای ریاست شورا می‌پردازیم:
شهرام دبیری:
از هفته‌های پیش چندتن از اعضای شورا که دور گذشته نیز به دبیری رای داده بودند، با مصاحبه‌هایی اعلام کرده‌‌اندکه اکثریت رای داده به رئیس فعلی شورا تمایلی به تغییرات در هیئت رئیسه ندارند.اما گویا دبیری خود تمایل چندانی برای حفظ این سمت ندارد انتخاب وی به عنوان رئیس شورای عالی استانها و همچنین حضور ایشان در جلسات آتی هیئت دولت ممکن است مدیریت ایشان بر شورای شهر را دشوار گرداند و از این رو حاضر به ادامه در این سمت نباشند.
رسول برگی:
برگی در دو سال اول شورا ریاست را بر عهده داشت. وی جزو منتقدین عباس رنجبر شهردار اول شورا بود و نقش عمده‌ای در استیضاح وی داشت که این مسئله باعث غضب ۴حامی سرسخت رنجبر (رشیدی،صادقی،احمدی و اسوتچی) که از این به بعد جریان رشیدی می‌نامیم شد. گرچه ایشان در سال دوم شورا نتوانستند مانع ریاست برگی شوند، اما در تغییرات سال سوم نقشی اساسی داشتند و با ائتلاف با دبیری باعث حذف برگی از ریاست شورا شدند. گرچه در سال اخیر اختلافات فراوانی بین دبیری و برگی رخ داد اما برگی برای رسیدن به ریاست شورا راهی جز همبستگی با دبیری و بابایی نداشته و جلب حمایت جریان رشیدی تقریبا برای وی غیرممکن است.
جریان رشیدی
درسال پایانی شورا جریان رشیدی با اتکا به ۴رای کاملا یکدست خود در تلاش است با جلب آرای مستقلینی همچون دبیری و بابایی که اختلافاتی با برگی داشته‌اند صندلی ریاست شورا را بر عهده بگیرند.
در نوشته آتی به گزینه‌های این جریان خواهم پرداخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=150614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});